Eesti on üllatusi täis. Nimelt kohtasin meest, kes teeb piipusid. Jah, neid, mida suitsetatakse. Ta on oma tegemistes üsna edukas ja see pole mitte tema eesmärk. Ta on pühendunud oma tegevusele. Kes neid piipusid ostab, kuidas ja kas ta turundust teeb ja mis maksab üks korralik piip, pead kuulama episoodist.
Piip on omamoodi ese. Ühest küljest on ta lihtsalt tükk puud ja huulik. Teisalt midagi väga arhailist, peaaegu et mütoloogilist. Nagu episoodist selgub, on piipude tegemine omamoodi keeruline teema ka. Hoolimata Raimo jutust, on ka elementaarse piibu tegemine väga täpne ja oskusi nõudev töö. Piibu viimistlemine võtab omajagu aega ja seal tuleb mängu piibu funktsioon. Õigemini asukoht: otsapidi suus. Peale sinuenda, näevad ka kõik teised, mida sa suus ja käes hoiad. Iga detail on selgelt näha ja äratab tähelepanu.
Tegemist on käsitööga. Muidugi on Raimol ka mingid masinad, aga siiski on tegu puhta käsitööga. Masin ei tee ju ise, vaid keegi peab seda masinat ka juhtima. Raimo sõnul on tema kunstisoon just see, mis aitab tal piipe teha. Soov luua midagi, mis on ühtaegu kunstiline ja samas ka praktiline. Seda kõik Raimo piibud ka on: ilusad ja praktilised.
Nagu episoodist selgub, ei tee Raimo ise mingit spetsiaalset turundust. Kui uus piip valmis, siis paneb selle kodulehele ja Instagrami. Sealt leiavad selle ise üles kõik huvilised. Tundub, et neid jätkub, sest Raimol on mitu kuud ära planeeritud. Kui käisin tal külas, siis oli tal terve komplekt piipe valmimas kellegile sakslasele.
See lause kumises mu peas tükk aega peale episoodi salvestamist. Turunduse asemel räägi oma tegemistest ja jaga oma toodangust pilte. Muidugi pole see kõik nii lihtne, aga siiski teostatav. Koduleht ja Instagrami konto on kenasti kujundatud ja ühes vaimus läbi viidud. Sellele aitab kaasa ka Raimo kogemused meedia vallas. Pilte oskab ta igatahes väga hästi teha.
Siin on Raimo oma töökojas.
See episood oli inspireeriv ja põnev ühtaegu. Kogu elamine ja töökoda oli sätitud esivanemate tallu. Kaks suurt koera võtsid mind vastu esialgu hirmsa haukumisega, hiljem rahunesid maha. Ju ma siis ei olnud ohtlik. Episoodis kuuleme ka kraapimist ja äkki isegi haukumist. Nüüd siis teate, kellega tegu.
Uurin Marimo looja ja disaineri, Mariliis Pikkari käest, kuidas Marimo end turundab, et nii paljudes maades elavate inimeseni jõuda. (more…)
Kus see Merivälja tee 40 on? Ahhaa - jõuan maja ette ja seal kohe ongi parkla. Koguni 15 parkimiskohta, nagu ma hiljem kuulsin.
Tegelikult on see väike ja hubane kinosaal koos suure ekraani ja mugavate istmetega. Ruumi kõige silmapaistvamaks elemendiks on kuldses raamis pilt seinal, kirjaga: "Star was born". Maas on pehme vaip ja seinadki on ilmselt mingist heli summutavast materjalist. Märkasin seda kohe, kui oma tehnikat üles seadsin. Ruumi astub agentuur La Ecwadori omanik ja tegevjuht, Heily Aavik, käes tass kuuma kohvi. "Ma ei mäleta, kuidas sa kohvi soovisid, ilma suhkruta, jah?".
"Ilma ja täiesti mustalt" vastan ja mõtlen, et pärast saan kohviluristamise jutu seest välja lõigata - pole hullu.
Heilyl ei ole mingit mikrofonihirmu. Maja on tema vastsündinud lapsuke ja mul on kõvasti tegemist, et saade ei veniks liiga pikaks.
Miks ikkagi ehitada uus büroohoone? Maja ise on sellele küsimusele kõige parem vastus. Kompromissitu kvaliteet ja detailiderohkus mõjuvad tänasel Tallinna ärihoonete maastikul lausa luksuslikuna. Kõige jahmatavam on stilistiline ühtsus, tunda on nii arhitekti, kui ka sisekujundaja kätt.
Nad ju elavad seal. Reklaamiagentuuri töö on üsna pingeline ja täis ootamatusi ning pikki reede õhtuid. Uskuge mind, ma tean. Reklaamiagentuuriks on seda maja natuke palju nimetada, arvestades, et ta võtab maja osast ainult poole. Majja sisenedes võiks arvata, et tegu on järjekordse uhke restorani või kohvikuga. Kohviku taga oleva fotostuudio järgi võiks arvata, et tegu on hoopis fotostuudioga, mille küljes on noobel söögikoht. Meediaruumis istudes jääb helistuudio naabrusesse ja mõlemad asuvad keldris, kuhu jõudmiseks tuleb samuti kohvikust mööduda. Saates ei jõudnud kõike mainida ja kohviku nimi on LaWe. Kontseptsiooni järgi siis stuudioköök, koolitusruum, tähistamisruum, koosolekuruum ja mida kõike veel.
See on omalaadne valdkonnakeskus, kus ruumid toimivad nii reklaamiagentuuri pesana, kui ka renditavate funktsioonidena. Alumise korruse ruume saab välja rentida ka täiesti reklaamiagentuuri mittepuutuvatele seltskondadele ja samas ka kasutada neid agentuuri tarbeks. Seega vastus küsimusele: kuidas see investeering ennast tasa teeb, peitub ruumide funktsionaalsuses.
Taustasüsteemina episoodist kuuldud LaEcwadori ruumide ajalugu annab aimu säärase maja sünnist. Selge see, et uus büroohoone ei olnud välkmõte ega ka lihtsalt üks järjekordne bürooruumide lahendus.
Maja välisilme järgi saan väga hästi aru, miks mainib Heily episoodis inimeste uudishimu. Usun, et Pirita elanikel on natukene kahjugi, et tegu ei ole päris avaliku ruumiga. Art deco ' ga vürsitatud funktsionalistlik välisarhitektuur jätab asjaliku ja kvaliteetse mulje. Büroohoone tegelikke võlusid on näha mööda Merivälja teed hoonest möödudes LaWe kohviku suurtest akendest. Kutsuvad kohvikutuled ja massiivne ukseportaal viitavad väga suure käidavusega avalikule hoonele. Nojah - omamoodi on see õige. Heily sõnade järgi tullakse sinna majja reklaamivaldkonna tegemisi tegema, kui et lihtsalt oma üheksast viieni tunde veetma.
Kõige rohkem avaldab muljet brändi ja hoone ühtsus. See pole pelgalt hoone, vaid väärtusmanifestatsioon. Hoonel on oma kindel sõnum edastada ja usun, et see jõuab ka kohale. Möödujatele ehk mitte nii kiiresti, aga bürood külastavale inimesele küll.
Siin on ka blogipostitus, mis selgitab logouuenduse tagamaid.
Reklaamiagentuuride logod kipuvad ikka muutuma tihemini, kui ehk teiste valdkondade ettevõtete logod. See on ka täiesti arusaadav, sest reklaamiseltskond elab ja hingab imagoloogiat 24/7. Postitusest selgub, et maja ehitamise käigus ühtlustati logo facelift maja interjööriga, et "uus lehekülg agentuuri raamatus" oleks kõik ühes stiilis kujundatud.
Jah - lihtsalt uus büroo ei oleks äritegu. Mitmetasandiliselt läbimõeldud ja statemendiga büroohoone aga küll.
Hades Geodeesia kontori koosolekuteruum. Minu vastas istuvad Tiit Hion ja Vaiko Veeleid. Koosolekute ruumi nurgas on näha ilmselt droonide või muu tehnoloogia pakendeid. Salvestusele saabudes paneb Vaiko suurelt ekraanil kinni mingi 3d laadis joonise või skeemi ja kuvab sinna minu poolt ette saadetud punktid, millest pidime rääkima.
Kuna ma olen omajagu podcastide episoode ja raadiosaateid teinud, siis üldiselt tunnen ära, kui saatekülalised on pisut kohmetud ja ei tea, mida oodata. Kohe, kui olen oma mikrofonid ja salvestuse tööle saanud, läheb jutt lahti. Nagu episoodist kuulete, tulevad kõik vastused täiesti ladusalt ja esialgne kohmetus kaob.
Võtan selle kokku sõnadega: tundmatu tööpõld. Jah, nad tegelevad andmete töötlemisega, aga seda täiesti uuel tasandil. Kui eelnevalt saadi maastiku või ehitise erinevate punktide asukoht teada ühe täpi haaval, siis nüüd toimub kõik sadu kordi kiiremini ja jõudsamalt. 3d tehnoloogia võimaldab teada saada tuhandete punktide asukoha üheaegselt ning lisaks salvestada see koheselt ka andmekandjale. Sealt liigub punktipilv arvutisse, kus seda töödeldakse vajaliku astmeni ning lõpptulemuseks on joonised, mudelid või kasvõi video.
Mis vahe on tavalise drooniga saadud video ja 3d skanneriga mõõtva drooni videol? Ühel puhul ongi lõpptulemuseks ainult video, teisel puhul on video lihtsalt üheks paljudest väljunditest. Näiteks saab üle ehitatava teelõigu sõitnud spetsiaalse drooni kogutud materjalist teada tee servas oleva killustiku hunniku kõrguse ja mahu.
Mind ajas natuke segadusse mõiste "punktipilv". See ongi 3d skännerite poolt kogutud informatsioon ruumis asuvate objektide kohta. Tavalisel inimesel pole selle pilvega midagi peale hakata, sest tegemist on mahuka andmekoguga. Küsimus ongi laiades võimalustes, mida 3Di töötlejad sellest punktipilvest oma spetsiaalsete programmide abil välja võluda suudavad.
3d ongi uue lähenemise võti ja seetõttu sai uueks brändi nimeks: 3Di. See lühike nimi sisaldab nii kolmedimensioonilist käsitlust kui ka informatsiooni. Seda kõike üheaegselt ja ammendavalt.
Võiks ju arvata, et mõõtmisvahendite asendumisel uute ja tänapäevastega, ei muutu tööpõllul midagi. Osaliselt on see väide õige, aga samas ka vale. Nimelt avab uus tehnoloogia nii palju uusi võimalusi, et Hades Geodeesia eestvedajad - Tiit ja Vaiko ei taha ennast enam seostada sõnaga "geodeesia". Teoreetiliselt on geodeesia ikka samasugune, aga ühiskonna arusaam sellest sõnast seostub vanamoodsa, punkt-punkti haaval mõõtmisega. 3d punktipilv on kõikjal maailmas täiesti uudne lähenemine ja selle kõik rakendused on veel leiutamata.
Praegusel hetkel on 3di.ee veel tegemisel ja ootab valmimist, kuid väike tükike tulevast maailmast on juba näha. Mõistagi on visuaalne uuendus sisulise muudatuse väljund, mitte et samale teenusele pandi lihtsalt uus pakend ja nimi. Interjuust sai minule selgeks, et kõige olulisima muutuse toimub ettevõtte teenustes. Osaliselt on vaja uued teenused välja töötada ja teisalt leida nende rakendus klientide harjumuspärases töökäigus. Näiteks kinnisvarahaldur ei pruugi teadagi, et läbi kolmedimensioonilise mõõtmise, võib ta teadlikuks saada kasvõi igapäevaselt objektil toimunud arengutest. Seega on facelift suunatud peamiselt uute klientide saamiseks ja ettevõtte uute võimaluste ja lahenduste teadvutamiseks. See on ettevõtte uus hingamine.
Saates rääkisid:
Vaiko Veeleid, Hades Geodeesia juhatuse liige
Tiit Hion, Hades Geodeesia juhatuse liige.
Ärisaade alustab. See ei ole tavaline sisuturundussaade, kuigi vormiliselt on tegu just sisuturundussaatega. Ma ootan siia just selliseid, kes midagi äriliselt erilist korda saatnud ja kes soovib oma lugu ka teistega jagada.
Äritegusid on mitmesuguseid. Mõned loovad uue imago, teised tulevad välja uue toote või teenusega, mis turgu vapustab. Kui äge on äge? Sellele küsimusele vastust ei ole, kuna paljud ägedad ja huvitavad tegemised jäävad lihtsalt kõikide teiste varju.
Mõni ettevõte küll räägib oma tegemistest, aga läbi napi reklaamikommunikatsiooni ei ole võimalik erilisust esile tõsta ja nii jääbki mõni hea ärisamm nähtamatuks.
Väga lihtne - võta minuga ühendust ja arutame teemat.
Kõigepealt muidugi podcasti episood, ehk saade ise.
Sellele lisaks kirjutan igal teemal ka artikli, mille avalikustan siin veebilehel
Lisaks loon ka audiogrami ja postitan seda Ärisaate Instagrami kontole