VÕTA ÜHENDUST 

Marimo - kirega hoitud bränd

November 21, 2022

Saate lingid

Kuula siit:

Uurin Marimo looja ja disaineri, Mariliis Pikkari käest, kuidas Marimo end turundab, et nii paljudes maades elavate inimeseni jõuda.

Marimo on butiik

Väikeste mõõtmetega ettevõtte suurim eelis on tema paindlikkus ja brändi looja otsene side kõigiga, kes teda aitavad. Marimo puhul on eriti selgelt tunda butiigi olekut ning seda rõhutab ka vanalinnas asuv esindus ja rätsepate tööruum. Juba visuaalselt on kogu nende majandamist võimalik näha ja aru saada, kuidas töö käib. Samas pole sugugi iseenesestmõistetav, et Marimo rõivaid tellitakse nii Eestist kui ka piiri tagant, ning nende peamiseks turunduskanaliks on sotsiaalmeedia. Seal hulgas ka Youtube videoklipid. Me teame väga hästi, kui palju luuakse ühes minutis ja sekundis videosisu ja sotsiaalmeedia postitusi ning lisaks leiame paari näpuliigutusega hulganisti TOP 10 väikeseid naisterõivaste brände, mida "kindlasti peaks ostma."

Tundub ju lihtne - tee oma asja hästi ja sind märgatakse. Selline lause töötas võib olla 10 aastat tagasi, kuid mitte täna. Seetõttu püüan episoodi vältel selgusele jõuda, milles peitub Marimo saladus.

Marimo rätsepate tööruum

Marimo rätsepate tööruum.

Kirg on seotud sooviga aidata

Mariliis Pikkar mainib episoodis, et tema sooviks on aidata naisi nende rõivastega. Pealtnäha tundub lihtne lausekene, kuid süvenedes töökäiku ja rätsepatöö põhjalikkusesse, siis avaneb suurem ja sügavam vaade. Põhjalikkus ei väljendu mitte ainult heades materjalides ja perfektses teostuses, vaid ka toote sisulises ülesehituses. Kapselkollektsioonid ja teised süsteemselt läbi mõeldud lahendused on suunatud aegalse moe radadele. Ostad ühe riideeseme, see meeldib ning sobib ja seejärel tekib tahtmine juba teist ja kolmandat saada. Kas mitte pole tegu väga kavala müüginipiga? Kaugelt vaadates võib selline mulje jääda küll, kuid rääkides Mariliisiga, on üsna selge, et tema eesmärgiks on stiilikust ja klassikalist riietumisstiili hindavad naised korralikult riidesse panna. Lisaks õhkub kogu Marimo toote loos puhast ratsionaalsust. Iga detail on läbi mõeldud ja selgitatud ning töötab kliendi heaks.

Marimo kleidi proov

Üks rätsepatest kleidiproovi tegemas

Kuidas teha turundust sama tundega?

Episoodist selgub, et tegemist pole kavala nõksuga, vaid minu interpretatsiooni kohaselt brändi sisse kirjutatud väärtusmaailmaga. Neil ongi kõik nii! Kirg on läbiv tunnus ja see sai omakorda alguse Mariliis Pikkarist endast. Pikem intervjuu Mariliisiga on leitav siit Ekspordime podcasti episoodist, kus küsitlejaks Timo Porval. Ka toote loogika on üles ehitatud personaalsusele, mida kommunikeerides tekibki personaalne turundus. Samamoodi kui rõivaid, hoitakse Marimos ka sotsiaalmeediat, vesteldes uute ja juba olemasolevate klientidega vahel ka öötundidel.Mariliis Pikkar uue kostüümi kallal töötamas

Nii valmivadki Mariliisi käe all uued mudelid.

Kas Marimo on bränd või persoonibränd?

Nii seda, kui teist. Ilma üheta ei oleks teist olemas. Need asjad on lähedalt seotud ja jõudsa tegevuse tunnusmärgiks on nii Mariliis, kui ka ääretult tark tegutsemine. Kuhu ma selle jutuga sihin? Marimo on väike ja nunnu eestimaine bränd, kelle peamiseks väärtusmaailma kandjaks on personaalne kõrgkvaliteet. Minu jaoks on episoodis äratundmine, et edukaks läbilöömiseks nii Eestis kui ka välismaal, on vaja universaalsetele vajadustele vastavat toodet. Naiste soov saada elegantselt ja stiilselt riietatud, köidab ühtlasi nii Eestimaised kui välismaiseid kliente. Samuti on saates kuulda ka Kadi-Anni nime, kes Mariliis kõrval suhtleb ja teenindab teise isikuna kliente.

Vastuseks on, et Marimo on kindlalt bränd, mille võtmeisikuks ona Mariliis Pikkar.

Marimo butiik Tallinna vanalinnas

Selline ta siis on - Marimo butiik Tallinna vanalinnas. Kui ma ütleks, et siin pildil on üks Ülemiste keskuse poeboks, siis see juba iseenesest annaks kogu asjale õige pisut lahjema tooni. Seetõttu on vanalinnas paiknev butiik justkui kirss tordil, mis omanäolise asukoha ja väljanägemisega rõhutab ajatut klassikat.

Lõpusõnad

Ma olen terve artikli jooksul kiitnud Marimo brändi ja Mariliis Pikkarit, justkui see olekski kogu mu eesmärk. Ei ole! Ma soovin selle episoodiga tuua ka teistele väikestele Eesti brändidele julgust ja mindsetti, et olla oma tegevuses sihikindlamad ja  kartmatumad. Episoodis kõlavad mitmed päris head nõuanded nii turunduse tegemiseks, kui ka tootearenduse tegemiseks. Loodan, et sain teisse süstida sedasama tunnet, mida Marimos salvestades tunda sain.

Saate lingid:

Marimo koduleht Marimofashion.com 

Sealt leiad ka sotsiaalmeedia kanalite lingid

Täitsa pekkis podcasti episood Mariliis Pikkariga

Saate keskel kõlanud muusikalõik on pärit Helipangast

Ärisaate salvestus

 

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram