VÕTA ÜHENDUST 

Starfish Academy - leia endas investor

October 16, 2023

Kummalisel kombel on saatus mind viinud kokku mitme investeerimisalase ettevõtmisega. Starfish Academy on üks nendest, sisaldades endas palju enamat, kui investeerimistarkus. Kuulates Vallo Arumäe lugu, saab selgeks, et inspiratsioon ja sellest tekkivad plaanid on ettevõtte loomisel peamised. Mitmes saates ja mitme ettevõtte puhul olen näinud sädet silmades, mis justkui hoiab kõike minemast nii, kuidas on parim.

Starfish Academy on klubiline ettevõtmine, kus liikmed arenevad aegamööda, omandades rahatarkust ja muid teadmisi. See lähenemine on tõhus seetõttu, et kellelegi ei lubata üleöö ratsarikkaks saada ega majavõlga kinni maksat järgmise kuu lõpuks. Liikmed läbivad koolitusi ja mentorprogramme ning töö tundub olevat suunatud rohkem isiksuse arendamisele rahatarkuse ja ettevõtluse võtmes.

Sotsialismilt kapitalismile üleminekul näeme mitmesuguseid inimesi. Ühed omandavad uued oskused koheselt, teised liiguvad lihtsalt vooluga kaasa ja kolmandad püüavad hakkama saada. Kuna rahatarkus ei ilmne üleöö kellegi pähe, siis kodu on peamine hoiakute kandja. Olen kohati kade noorele põlvkonnale, kel puudub vajadus algtõdesi nullist selgeks õppida. Starfish Academy asutaja ja eestvedaja, Vallo Arumäe öeldud sõnad kõlasid umbes nii: "Kui mina seda oskan, siis miks hoida kõike ainult endale?". Siit tulebki Starfishi peamine ärilugu: aita teisi, jagades oma rahandustarkust.

Huvitav lugu on Starfishi ehk meritähega. Kuna see on osake nimest, siis mulle tundus, et suuremat mõtet seal taga pole. Saates selgitas Vallo, et tegu on omalaadse juhtimissüsteemiga, kus käsundus ei toimi ülalt alla, vaid iga "meritähe jalg" otsustab ise, kuidas ühisele eesmärgile lähemale jõuda. Ma olen sellisest süsteemist palju kuulnud räägitavat, aga pole kordagi kohanud sellist firmat, kus see oleks kasutusel.

Turundus käib neil peamiselt läbi sotsiaalmeedia, aga nagu Vallo saates ka mainib, siis suust suhu reklaamil on suur osakaal. Ma pakun, et inimeste omavahelised vestlused on suurema osakaaluga, kui sotsiaalmeediaturundus, aga üks ilma teiseta ei töötaks. Küllap kuulab huviline sõprade ja tuttavate käest eelinfot ning sellel foonil hakkab märkama ka sotsiaalmeediapostitusi. Siiski on sotsiaalmeedia nende igapäevases töös väga olulisel kohal ja turunduseelarve suurusjärgu saad teada siis, kui saate hoolikalt lõpuni kuulad 🙂

Aitäh saatesse tulemast Vallo Arumäe, Starfish Academy asutaja ja eestvedaja.

Vallo Arumäe ja Uku Nurk peale saate salvestamist

Vallo Arumäe ja Uku Nurk peale Ärisaate episoodi salvestamist.

 

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram