Mul vedas, sest sain osaleda seminaril DIY Marketing. Uhkes Vana-Lõuna tänav 39/1 maja konverentsiruumis toimunud turundushariduse päev andis palju mõtteainet ja tegelikult ka suuniseid, kuidas ennast edasi arendada. Ma pean ausalt ütlema, et kavatsesin seal olla kuni lõunani, aga jäin siiski lõpuni. See võiks olla ühe seminari jaoks ju väga hea kiitus 🙂
Alguses tundus, et pooletunnine esitluste rütm oli pisut liiga kiire aga kokkuvõttes sai igalt esinejalt kätte tema peamise sõnumi ja siis tuli juba uus esineja. Tänu üheksale (minu jaoks kaheksale) esinejatele toimus küllaga infovahetust ja korralik energiapesu: nii palju erinevaid olukordi ja mõtteid. Tegelikult sai igalt esinejalt ka läbi tema olukorrakirjelduse hulgaliselt ridadevahelist teadmist.
Näiteks üllatas mind Swedbanki vabameelne ja uudne sotsiaalmeedia suhtumine ja väikese Saaremaa toidulisanditootja - Boost Yourself - äriedu. Samuti tundus mulle, et Eesti väiketootmise kosmeetikatoodete turg on juba pilgeni täis, aga tegelikkuses tõestas Jüri Paltser vastupidist. Tema Luuv bränd müüb hästi hoolimata lühikesest tegutsemisajast. Scoro teeb oma blogpostitusi äraütlemata põhjalikult ja Robin Gurney selgitas, et lisaks tavapärastele WordPress ja Yoast tööriistadele on olemas hulganisti digitaalse turunduse automatiseerimise tööriistu. Robini ettekandest läks kaduma Facebooki messengeri ülekanne - võib ütelda, et see jutt läks tõlkes kaduma, aga ma arvan et see mees seal ekraanil rääkis midagi väga uudset ja ägedat. Ka Rain Uuseni ettekanne oli võluvalt põhjalik, käsitledes nutitelefoniga videoklippide tegemist võhikutele ja Mihkel Külaotsa ülevaade erinevatest turundustööriistadest tõestas, et turundust saab tõesti ise teha! Ka kuulsate autobrändide puhul.
Mitu korda käis ettekannetest läbi ka Fiverr.com ja õnneks toodi välja ka asjaolu et tegelikult võib sealt saada ka täielikku "kräppi".
Mina ise püüdsin kuulajaid võluda brändi koha peal valmis tegemisega ja siinkohal ma ei saa jätta rõhutamata, kui oluline on bränd meie globaliseeruvas turumajanduses. Eriti oluline on brändi lugu, mida ei saa lasta kellelgi pastakast välja imeda, vaid mida peab ise jutustama.
Kokkuvõttes oli tõhus päev. Täit vastust seminar minule ei andnud (õnneks 🙂 ) ja tänud Hando Sinisalule ja Silja Ojale.