«TAGASI

Fotošuut

Jah, ma käisin stuudios endast pilte tegemas. Ma tegin sellest ka väkese making-of video, et oleks teistele hea näidata ja endal hea meenutada, kuidas see kõik käib.

Miks ma sellest nii pikalt räägin?

Tegelikult kirjutan selle postituse just eesmärgiga näidata, et kuidas käib brändi realiseerimine fotostuudios. Tegemist on praegusel juhul siis minu brändiga ja enda peal ongi tavaliselt kõige mugavam selgitada brändingut. Ka mina vajan brändi ja justnimelt sellel põhjusel, et eristada ennast nendest, kes samuti teevad veebe ja nõustavad ja kujundavad erinevaid materjale ning mõtlevad välja turundustegevusi. Minu erisus on laiapõhjalises vaatenurgas. Ma ei tee ühtegi veebi, vaid loon veebi näol toimiva turundustööriista, millega õigesti ümber käies saab tõsta nii müüke kui tuntust hoopis kõrgematele tasanditele.

Ma loon ka brände ja turundusstrateegiaid selleks, et nad eristaksid just sinu tooteid konkurentide omadest, tuues esile olulisemad argumendid ja plussid. Väga lihtne on olla ajatöö või tükitöö pakkuja, jättes teenusega juurde pakutava väärtuse tahaplaanile. Mina oma töös leian, et selline teguviis on vale. Mis kasu on märgist, või kampaaniast, kui see ei tööta brändiga harmoonias?

Portreefoto räägib rohkem kui tuhat sõna

Kuna ma olen ka mitmele kliendile teinud fotošuudi eeltööd, siis minuenda stuudiosessiooni peal on hea selgitada asjade olemust. Nimelt peab minu foto töötama kaasa minu kuvandile ja rõhutama kõike seda, millest eelnevalt rääkisin. Kuidas saab aga foto ainuüksi rääkida nii pikka ja keerulist juttu? Ei saagi. Aga foto on üks osake minu brändimosaiigist ja seetõttu peab täpselt sobima omale kohale, andes vaatajale just minu soovitud kuvandi.

Eeltöö

Kas ma tegin ka stuudiosessiooni jaoks eeltöö? Muidugi tegin. See on Pinteresti board, kus on näha hoiakud ja üldine pildikeel. Ei midagi täpset ega konreetset, aga parasjagu piisav mõttevisand selleks, et fotograafile ennast selgeks teha. Kuna ma Aivo Kallast tunnen juba endistest aegadest, siis loomulikult läks selgitustöö kergemini. Ma tunnen ka mitmeid teisi fotograafe ja seetõttu saan soovitada just vajamineva hoiaku jaoks õigeid inimesi, kes saavutavad soovitud tulemuse.

Mida teha selleks, et fotošuut õnnestuks?

  1. kõigepealt tuleb teha korralik eeltöö ning paika panna, millist fotot soovitakse saada
  2. siis leida sobilik fotograaf, kes vastava pildi ka ära teeb. Igal fotograafil on oma käekiri, mis peab sobima sinu planeeritud kuvandiga
  3. Fotosessioonile minnes tuleb fotograafiga kokku leppida, millist riietust kaasa võtta ja mida selga panna. Harilikult on kasulik võtta stuudiosse kaasa riietuse varuvariante.
  4. Fotograafiga tuleb kokku leppida meikari vajalikkuses. Naisterahvastele soovitan üldiselt alati kaasata meikar ja meestele soovitan enamasti kaasata. Aga mitte alati. Kuna näiteks minu fotosessioonil oli eesmärk saada pisut rohmakam ja jõulisem väljendus, siis meikar sellise portree puhul ei ole oluline. Samas - kuna oli väga palav päev, siis oli hea, et fotograafil oli natuke puudrit kaasas, mis läikiva otsmiku ära korrigeeris.
  5. Fotograafiga tuleb alati kokku leppida, milline on foto lõppformaat. Kas portee (püstipidi) või horisontaalne (laiupidi). Juhul kui fotosessioonil kasutatakse mitmekesist tausta, on see eriti oluline. Minu puhul on foto lõppformaadiks ruut ja ühtlane taust: seda saab kasutada nii veebipäises kui ka trükises - kuna ma ise oskan ka kujundada, siis saan foto igasse külge kasvatada tausta juurde.
  6. Fotograafiga tuleb kokku leppida ka lõplike fotode arvus. Enamasti on see siis paar kolm fotot, mida hakatakse hiljem erinevates kohtades kasutama

Päris palju asju, kas pole? Seetõttu pakungi oma klientidele võimalust, et teen ära eeltöö ja kooskõlastan selle kliendiga. Sama eeltööd tutvustan ka fotograafiga ning kuulan, mis ettepanekuid või ideid temalt tuleb - võtan neid arvesse ja panen paika lõplikud hoiakud. Pakun välja ja selgitan ka kõik muud vajalikud nüansid - nii riietuse kui ka aksessuaaride osas. Fotosessioonil olen tavaliselt ise kohal ja vaatan, et kõik laabuks ja teen fotograafiga koostööd, et pildid tuleks soovitud tonaalsuses, hoiakus ja sobiliku taustaga.

Piltide valik on raske töö

Peale fotosessiooni aitan ära teha suurema reha, et selgitada välja need pildid, millede vahel valida lõplikud versioonid. See on ausalt öeldes vahest päris pikk ja vaevarikas töö, kuna ühel fotosessioonil tuleb suur hulk pilte. Vahest on kliendil raske orienteeruda nii suures piltide hulgas ja seetõttu on minu silm hea moment, millele tugineda ja saada kindlust oma valikutes.

Lõpliku pilditöötluse teeb üldiselt ära fotograaf, kui ei ole muudmoodi kokku lepitud ja enamasti on tulemuseks väga lahedad pildid, ning valik osutub õigustatuks.

Sinu foto on osake sinu brändist

Portreefoto oma äri või brändi materjalidesse on väga oluline vahend kuvandi tekitamisel, kuna pildi vaataja kujundab arvamuse ettevõttest või brändist juba paari sekundi jooksul peale trükise või kodulehe vaatamist. Igasugune juhuslikkus ja püüd lihtsamalt läbi ajada, võivad sellistel puhkudel valusalt kätte maksta - enamasti tuleb lihtsalt pilt uuesti teha.

Loodan väga, et minu jutt ja fotosessiooni näide on selle jutu lugejale kasulikud ja aitavad tal saada oma soovitud piltidega ühele poole.

Kui on muresi, kõhklusi või  muud abi vaja, siis võib alati mulle kirjutada ja kasvõi nõu küsida.

Uku Nurk

Olen lõpetanud Kunstiakadeemia (endise nimega ERKI) ja peale seda töötanud loovpositsioonidel mitmes reklaamiagentuuris. Peamiselt Kontuur Leo Burnett'is ja Agentuuris La Ecwador. 

Aastast 2017 olen freelancer ja töötan kodus. Pakun brändikonsultatsioonie, WordPressi koolitusi, reklaamikoolitusi ja teen ka WordPressi veebe.
KOOLITUSED
Töökeskkond, mille abil viin läbi TLU loovkirjutamise loengut. Seal on ka infot minu koolituste kohta
MUUSIKA
Taustahelide pank, kus saab valida videoklippide jaoks muusikat. Muideks - esialgu on kõik muusika tasuta!
  •