See on kopsaka eelarvega firma, kelle käive püsib stabiilsel nivool ja kes on ilmselt juba mõnda aega turul tegutsenud. Isegi väga pikka aega, arvestades Eesti olusid muidugi. Miks ta uinub? Osaliselt ongi põhjus tema pikaealisuses. Nimelt Eesti kapitalismi uuel tulemisel eelmise sajandi lõpus valitses siin metsik lääs. Kõik tegid seda, mida tahtsid ja kõik oli võimalik. Eesti ärikultuur ühtlustus maailma omaga. Enam ei saanud teha kõike, mida hing ihkas. Nüüd tuli arvestada lahtiste turgude ja võõraste kommetega.
Üldisest ärikommete ühtlustumisest hoolimata, on kauboikapitalismi algusaegadest jäänud alles mõned, kes said õigel ajal rongile hüpatud ja arvavad siiamaani, et kõik täpselt samamoodi, kui 25 aastat tagasi. Need firmad ongi uinuvad kaunitarid.
See on töö tegemine, ehk energiate vahetamine. Sina teenusepakkujana annad oma kliendile tööenergiat ja tema annab sulle vastu rahaenergiat. Nagu päris seksi puhulgi, saavad mõlemad osapooled midagi, mida nad väga vajavad ja on peale seksi (projekti lõppu) väga õnnelikud.
See on teenuse pakkumine kliendile, kes saab aru, et talle on midagi vaja, aga kuna ta on uinuvas olekus, siis ta ei tea, mida vajab. Sellised ettevõtted tellivad reeglina midagi sellist, mida neil tegelikult ei olegi vaja. Kuigi teenusepakkuja näeb, et ta peaks teenuse osutamisega pihta hakkama kusagilt tunduvalt varasemast etapist, siis rahateenimise huvides, pakub ta kliendile täpselt seda, mida too küsis.
Tegelikult peaks kaunitari enne seksi ikka üles äratama, on ju nii? Muidugi! Seejärel peaks küsima, et kas ta tahab üldse sinuga seksida? Jah! Loomulikult ei tea me keegi, et kas kaunitar ikka soovib peale ärkamist just sinuga seksida! Võib olla tekivad kaunitaril hoopis keerulisemad ja suuremad vajadused, mille täitmiseks enam sina ei sobigi!
Toon ühe näite: kui klient ei tea, et tegelikult on tal vaja konkurentsis püsimiseks brändi ja mis see bränd üldse on ning kuidas see töötab, siis on ta raudselt uinuvas faasis (ehk uinuv kaunitar). Kindlasti on sarnaseid näiteid ka muudes valdkondades. Ikka ju tuleb ette, et mõni tulevane majaomanik ei taha midagi teada maja projektist. Mida ta sellega tegema peaks? Ta tahab ikka kohe maja saada ja tegemise käigus siis vaatame, kas tuleb ühe- või kolmekorruseline maja ja kas kõrvalhooneid ka tekib.
See pole niisama lihtne teema. Näiteks bränd on seotud mõtteviisi, mitte mingi digitarkusega, et pane Google Analytics külge ja korras! See on äritegevuse filosoofiline mõtestamine, mis peab toimuma terves meeskonnas korraga. Seega - uinuva kaunitari äratamiseks tuleb teha kõvasti tööd ja lisaks ei tea kunagi, et kas pärast ikka seksi saab, või ei saa. Teiseks kaasneb brändis elamisega ka kommunikatsioonikvaliteedi muutus. See tundub esmapilgul väga võõras sest sa ei saa enam käituda nii, nagu unenäos. Kõige hullem - kuidas sa müüd uinuvale kaunitarile äratamisteenust, kui ta ise ei teagi, et ta magab?
Mõni kaunitar ei ärkagi üles. Ta magab edasi, hoolimata kõigest. Vahet pole, milline ta ise välja näeb või millised on tema reklaamid - ta mõõdab kõike ja armutult. Statistika väljendab alati mingeid tõuse või langus. Siia alla kuuluvad sellised kaunitarid, kellede tegevusvaldkonnas ongi kombeks käituda "nii, nagu ikka".
Õnneks on olemas ka neid kaunitare, kes ärkavad kähku ja valutult. Nendega on lihtne asju ajada. Keeruline osa ongi selles, et kuidas aru saada, kas tegu on kergelt või raskesti ärkneva kaunitariga.
Kas uinuva kaunitariga võib seksida või mitte? Kuidas sina käitud? Ei - ära vasta mulle, vasta endale. Selle postituse eesmärk ei ole maailma parandada, vaid pöörata tähelepanu ja teadvustada. Ma ise arvan, et enne kui kriitiline mass Eesti uinuvaid kaunitare ei ärka, ei muutu siin midagi. Hetkel tundub mulle nii, et magajaid on üsna palju.