Konkurents on karm ja rakendub kõikidele. Selles valguses imestan sageli, miks ettevõtted räägivad endast täpselt nii, nagu nende konkurendid? Osaliselt on see kiire tööhoog, mis segab laiema analüüsi tegemist, kuid osaliselt on see ka harjumus näidata asju nii, nagu neid ikka näidatakse.
Vahel aga kohtan tunduvalt huvitavamat probleemi - identiteediprobleem. See tuleb ilmsiks peale küsimust: aga kuidas me siis ennast teistmoodi näitame? Nii kaupade kui teenuste hinnad on turul enam-vähem paika loksunud ja kaks korda kõrgema või madalama hinnaga müüa on pea võimatu. Seega - hinnataseme poolest on konkurentidest raske eristuda. Teenused ja tooted on samuti paigas, sest kui konkurendil on mõni teenus või toode, mille läbi ta turgu haarab, siis peagi on kõikidel selle valdkonna tegijatel samad või analoogsed tooted ja teenused. Muideks - ka kõrgemaid ja madalamaid hindu saab kopeerida - vaadake kasvõi kütuse hinda erinevates tanklakettides.
Ratsionaalsete argumentidega on kohati raske eristuda, kuna kõik konkurendid on võrdlemisi sarnased.
Eristumiseks vajab sinu ettevõte unikaalset argumenti. Midagi sellist, mida kellelgi teisel ei ole ja mida ei saa kopeerida. Tegelikult on sul see argument olemas. Kohe selgitan lähemalt:
- pole olemas ühtegi identselt sarnast ettevõtet, sest igal pool töötavad ju inimesed. Kõikidel ettevõtetel on oma lugu, oma viis, kuidas kliente aidata ja omad plaanid.
- rääkides erinevate ettevõtete juhtidega, selgub, et igal ühel on omad eelised, mida tegelikult teatakse aga mida ei osata kommunikatsioonis kasutada.
- rääkides sihtgrupi esindajatega, oskavad pea kõik iseloomustada ettevõtteid, kellega neil on kokkupuude olnud. Samuti on turul levinud üldised müüdid - nemad on sellised ja need seal on teistsugused.
Seega - unikaalsed argumendid on igal ettevõttel olemas ja samuti oskab neid väljendada ka sihtgrupp. Muidugi sihtgrupi käest argumentide kättesaamine võib olla mõnevõrra raskendatud, aga see on siiski teostatav 🙂
Soovitan esimeses järjekorras otsida vastust küsimusele - kes me oleme ja miks me teeme seda, mida me teeme. Raha teenimine äraelamiseks on siin vale vastus. Kõik ettevõtjad, kellega ma olen rääkinud, omavad mingit laiemat vaadet valdkonnale ning oskavad tuua välja enda nägemuse. Vastus küsimusele: "Miks me seda teeme?" võiks sisaldada fraasi: "Sest sedasi saame pakkuda inimestele...". Peamine põhjus, miks te teete seda, mida te teete on ju lõppkokkuvõttes üldises hüves. Kui üldist hüve ei oleks, siis järelikult ei saa te ka oma äri ajada - lihtne onju?
Jagame sinu ettevõtte argumendid kaheks: ratsionaalsed (hind, kaupade või teenuste valik, seadmed, ruumid jne) ja imagoloogilisteks. Imagoloogilised argumendid ongi need nn. pehmed argumendid, mida ei ole võimalik kopeerida. See on osake sinu ettevõtte brändist, ehk siis väärtusmaailmast. Seda nimetatakse ka intellektuaalseks omandiks. Pakud oma ettevõttega inimestel lisaks ratsionaalsetele väärtustele ka imagoloogilist väärtust. Imagoloogiline argument ongi kõige unikaalseim argument, mida kommunikeerida.
Toon näite: jalatsipood toob maale nahast sandaale. Selge see, et nahast sandaletid maksavad rohkem ja neid ostetakse vähem, kui kunstmaterjalist jalatseid. Kuid nahast sandalettidel on ka oma kuvand ja argument: lisaks sellele, et nad on jalale paremad ning ei kulu nii kiiresti ära, on nad ka looduslikud, naturaalsed ja kuuluvad teatud elustiili juurde.
Milline võiks olla selle jalatsipoe unikaalne argument? Naturaalse eluviisi propageerijad, loodusega kooskõlas olijad, ehtsate materjalide väärtustajad, orgaanilise eluviisi toetajad. Vastus küsimusele, miks nad teevad seda, mida nad teevad: sest nad usuvad, et läbi vastupidavate ja orgaanilisest materjalist jalatsite vähendavad nad kiirmoe tingitud kulutamist ja säästavad sellega maailma ressursse.
Olukordi on väga erinevaid ja igal ettevõttel on omad nüansid. Ükski ettevõte ei ole identselt sarnane oma konkurentidele ja igal pool saab leida oma unikaalse argumendi, millele toetud ettevõtte kommunikatsioonis. Unikaalse argumendi leidmine võtab natuke aega ja arusaamist, kuid siis, kui see on leitud, siis selgineb ka reklaamtekstide, kodulehe ja muude kanalite sõnumiasetus.
Kui soovid abi oma ettevõtte unikaalse argumendi väljatoomisel, siis aitan sind hea meelega. Kirjuta mulle või helista - abi küsimine ongi esimene samm sinu unikaalse argumendi leidmisel.
Facelifti abi teenust saab tellida siit.