Kasutan sellist sõna, nagu kampaaniatervik. Seda väljendit ei ole ametlikus keelekasutuses olemas ja kuna paremat versiooni ei ole, siis kasutan enda pakutud sõna. Kuidagi peab ju väljendama tervikut, mis tekib kampaania erinevate osade koostöös. Kampaania puhul näeme sageli samade lausete / piltide / reklaamiklippide kasutamist läbivalt kõikides meediakanalites. See ei ole kampaaniatervik.
Me kõik kasutame erinevaid sotsiaalmeediakanaleid, vaatame telerit ja kuulame raadiot. Võib olla on sinul - selle artikli lugejal - mingi teine kombo, aga ilmselt jõuavad reklaamisõnumid ka sinuni. Kummaline, et kuigi tegemist on sama inimesega, ootab ta igast formaadist pisut erinevat sõnumit. Näiteks youtube.com keskkonnas jagatakse enamasti spetsiaalselt selle kanali jaoks loodud sisu. Midagi hirmsat ei juhtu siis, kui laed tele-eetrisse mõeldud klipi samuti youtube.com kanalisse. Kuigi rohkem vaadatakse youtube.com keskkonnas siiski vastavas formaadis loodud videoklippe. Sama lugu on ka Facebooki ja Instagramiga. Muidugi võib sinna postitada sõnumi: "Hinnad all 50%" aga ilmselgelt töötab selline lauseke kõige paremini mõne väikese plakati peal, kui Facebookis.
Üks ja seesama inimene ootab erinevatest meediakanalitest erinevat sisu. Põhjus ei ole mingis salajases eelinformatsioonis, vaid selles, mida teised sinna postitavad või mida jagavad. Iga kanal loob juba iseeenesest omalaadse infomulli ja parim viis rääkida sihtgrupiga, on sobituda "mulli". Ma ei usu, et keegi käiks ametliku ülikonnaga tennist mängimas, või läheks rannavarustuses koosolekule. Küll aga kiputakse kampaania loomisel töömelus ära unustama erinevate kanalite jaoks erinevaid sõnumeid loomast.
Kampaaniatervik tekibki siis, kui üks ja seesama algsõnum on erinevate kanalite jaoks vormistatud nii, et kõik tunnevad ära sama kampaania aga vormistus on kanalipõhine. Võtame ette taas sama sõnumi: "Hinnad all 50%". Kuidas sellist sõnumit Facebooki jagada? Näiteks sedasi: "Kas number 50 ütleb teile midagi? Aga kui me lisame sinna taha % märgi?". Lahendusi on väga palju ja kõikide kriteeriumiks on alati toimivus. Kampaania tulemust saab võimendada läbi kampaaniaterviku. Kõik tekstid ja lahendused viitavad samale kampaaniale, aga väljenduslaad on kanalipõhine. Loomulikult mängib kaasa ka visuaal, siin on näide kenast kampaaniatervikust.
Kuidas me ikkagi tunneme ära kampaaniaterviku? Jälgime äratuntavust seestpoolt:
Reklaamitekstide kirjutamise kursusel ma õpetan, kuidas hoida kampaaniatervikut. Reklaamitekstide kirjutamine tähendab tegelikult erinevate kanalite tundmist ja oskust tabada sõnumi kirjutamisel kanali iseloomu. Pikas kirjelduses jätsin meelega mainimata brändi ja müügisõnumi mõjutused. See on iseenesest mõistetav, et kampaaniatervik peab sobituma ettevõtte kuvandi ja äriliste eesmärkidega.
Mõjub paremini ja võimendab kampaania ärilist edu.