VÕTA ÜHENDUST 

Miks peab kampaaniasõnum olema igas kanalis erinev?

March 20, 2019

Kuidas kirjutada erinevatesse kanalitesse kampaaniasõnumeid nii, et tekiks kampaaniatervik? Kusjuures automaatne kampaaniaslogani kopeerimine ei ole hea praktika!

Kampaaniatervik on uus termin

Kasutan sellist sõna, nagu kampaaniatervik. Seda väljendit ei ole ametlikus keelekasutuses olemas ja kuna paremat versiooni ei ole, siis kasutan enda pakutud sõna. Kuidagi peab ju väljendama tervikut, mis tekib kampaania erinevate osade koostöös. Kampaania puhul näeme sageli samade lausete / piltide / reklaamiklippide kasutamist läbivalt kõikides meediakanalites. See ei ole kampaaniatervik.

Terviku tunnuseks on erinevate komponentide koosmõjul tekkiv ühtne kuvand.

Igal kanalil oma laul

Me kõik kasutame erinevaid sotsiaalmeediakanaleid, vaatame telerit ja kuulame raadiot. Võib olla on sinul - selle artikli lugejal - mingi teine kombo, aga ilmselt jõuavad reklaamisõnumid ka sinuni. Kummaline, et kuigi tegemist on sama inimesega, ootab ta igast formaadist pisut erinevat sõnumit. Näiteks youtube.com keskkonnas jagatakse enamasti spetsiaalselt selle kanali jaoks loodud sisu. Midagi hirmsat ei juhtu siis, kui laed tele-eetrisse mõeldud klipi samuti youtube.com kanalisse. Kuigi rohkem vaadatakse youtube.com keskkonnas siiski vastavas formaadis loodud videoklippe. Sama lugu on ka Facebooki ja Instagramiga. Muidugi võib sinna postitada sõnumi: "Hinnad all 50%" aga ilmselgelt töötab selline lauseke kõige paremini mõne väikese plakati peal, kui Facebookis.

Sihtgrupp on vastuoluline

Üks ja seesama inimene ootab erinevatest meediakanalitest erinevat sisu. Põhjus ei ole mingis salajases eelinformatsioonis, vaid selles, mida teised sinna postitavad või mida jagavad. Iga kanal loob juba iseeenesest omalaadse infomulli ja parim viis rääkida sihtgrupiga, on sobituda "mulli". Ma ei usu, et keegi käiks ametliku ülikonnaga tennist mängimas, või läheks rannavarustuses koosolekule. Küll aga kiputakse kampaania loomisel töömelus ära unustama erinevate kanalite jaoks erinevaid sõnumeid loomast.

Erinevate kanalite harmoonia

Kampaaniatervik tekibki siis, kui üks ja seesama algsõnum on erinevate kanalite jaoks vormistatud nii, et kõik tunnevad ära sama kampaania aga vormistus on kanalipõhine. Võtame ette taas sama sõnumi: "Hinnad all 50%". Kuidas sellist sõnumit Facebooki jagada? Näiteks sedasi: "Kas number 50 ütleb teile midagi? Aga kui me lisame sinna taha % märgi?". Lahendusi on väga palju ja kõikide kriteeriumiks on alati toimivus. Kampaania tulemust saab võimendada läbi kampaaniaterviku. Kõik tekstid ja lahendused viitavad samale kampaaniale, aga väljenduslaad on kanalipõhine. Loomulikult mängib kaasa ka visuaal, siin on näide kenast kampaaniatervikust.

Kampaaniaterviku tunnused

Kuidas me ikkagi tunneme ära kampaaniaterviku? Jälgime äratuntavust seestpoolt:

  1. Esimene tunnus on keskse kampaanialause olemasolu. See on põhiline sõnum, mis toorel kujul ei pruugi sobida ühessegi kanalisse.
  2. Teine tunnus on erinevate kanalite jaoks välja töötatud lahenduste parv.
  3. Kolmas tunnus on väline: teemavõhik saab aru, et erinevates kanalites olevad kampaania sõnumid kuuluvad ühte tervikusse.

Reklaamitekstide kirjutamise kursus

Reklaamitekstide kirjutamise kursusel ma õpetan, kuidas hoida kampaaniatervikut. Reklaamitekstide kirjutamine tähendab tegelikult erinevate kanalite tundmist ja oskust tabada sõnumi kirjutamisel kanali iseloomu. Pikas kirjelduses jätsin meelega mainimata brändi ja müügisõnumi mõjutused. See on iseenesest mõistetav, et kampaaniatervik peab sobituma ettevõtte kuvandi ja äriliste eesmärkidega.

Aga ikkagi - miks?

Mõjub paremini ja võimendab kampaania ärilist edu.

KLIKKA

Reklaamitekstide kirjutamise koolitus Äripäeva Akadeemias

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram