VÕTA ÜHENDUST 

Milline on ilus ja milline on kole pilt

September 15, 2022

Jagan 5 lihtsat nippi, mida silmas pidada, et näiteks veebilehele tehtav pilt oleks ilus.

Siin postituses räägin nii paberil kui ekraanil kasutatavate piltide suhtelisest ilust. Kuigi tegemist on suhtelise iluga, siis toon välja mõned käega katsutavad näitajad, mille abil saab määrata pildi kaunidust. Postituse eesmärk on anda sisutegijatele head nõu, et veebid, videoklipid ja trükised oleksid kvaliteetsed. Postituses toodud punktid on põhilisemad vead, mida ise pildistades tehakse.

Käesolev postitus ei puuduta kunstilisi, niisama jäädvustusi ega muid võimalikke pildiliike. Jutt käib ärilistel eesmärkidel tehtavatest piltidest, mis peaksid potentsiaalsele kliendile mõjuma. Samuti on postitus kokku pandud minu eelneva tööajaloo jooksul nähtud seikade põhjal.

  1. Hea pilt on suurem, kui sihtkohas vajalik.
    Nii trükimeedia, videomeedia kui ka kodulehed valmistatakse arvutiprogrammide abiga ja seal on võimalik väikest pilti suuremaks venitada. Kui koostad oma trükist või otsid pilte kodulehele, siis veendu järgmistes näitajates:
    a) kodulehele vajaminev pilt peab olema umbkaudu 1000 pikslit laiuses või pikkuses, tihedusega 72dpi. Üle lehe ulatuvad päisepildid peavad tänapäeval olema juba laiusega 2000 pikslit
    b) trükisesse sobilikud pildid peavad olema tihedusega 300 dpi ja mõõtudelt vähemalt 1000 x 1000 pikslit ühe pildi jaoks, mis läheb A4 suurusele trükisele.
    c) nii kodulehele kui trükisesse minev pilt peab olema alati suurem, kui ta lõpptulemuses välja paistab.

    See pilt on olnud algselt väike ning hiljem suuremaks venitatud.
  2. Ilus pilt on selgete ja kirgaste värvidega
    Sageli teevad telefonid ja pildikaamerad toorpilte, mida peab eelnevalt töötlema. Vahel avalikustatakse töötlemata pildid, mis on justkui sogased ja sopased. Selged värvid ongi suhteline nähtus. Tuhmi ja töötlemata pildi klassifitseerib aju lihtsalt pildiks, aga ilu mõõde tuleb võrdluses teiste piltidega. Järgmisel trükisel (näiteks konkurendi bukletil) on kaunilt töödeldud pildid, siis märgistab aju sinu tuhmide piltidega trükise koledaks. Alateadlikult! Kui eesmärk ei ole välja paista kunstipäraselt tuhm või pastelne, siis soovitan pildid enne avalikustamist ära töödelda.
  3. Kauni pildi kompositsioon on paigas
    Üldreegli kohaselt peab pildistatav objekt olema pildi keskel või siis keskmest pisut paremal või vasakul. Näiteks siseruumides tehtava grupipildi inimesed kipuvad sageli olema pildi üla või -alaosas ja pildil on liigselt palju tühja ja mittemidagiütlevat pinda. Toode võiks asuda samuti enam-vähem pildi keskosas ja kui objekt ei mahu pildile, siis soovitan pildistada objektist ainult kõige ilmekamat osa.
    Pildi kompositsiooni selgitus
  4. Portree - säti modell korda
    Juhul kui otsustasite selle pildi ise ära teha, siis sageli jäävad detailid tähelepanuta. Kas on juuksed sassis, riided silumata või on modellil pilk selline nagu oleks jänes öösel maanteel autotulesid näinud. Kindlat reeglit ei ole aga enne klõpsu tegemist vaata modell või modellid üle. Tõsistele inimestele tuleb ütelda: "Naerata ometi" ja lustakatele inimestele proovida erinevaid poose.
  5. Taust ei tohiks häirida
    Olen ka ise seda pattu teinud, et modell on küll pildil kenasti aga taust on täiesti juhuslik. Pilti vaadates tundub, nagu oleks pildistamine toimunud kolikambris või mahajäetud majas. Peegelkaameratel on enamasti võimalus tausta pisut udusemaks keerata (teravussügavus) ja telefonidel on vahel olemas portreerežiim, mis lubab taustal olla udune. Tausta muutmisvõimaluse puudumisel tasubki üritada tausta nii uduseks keerata kui võimalik. Seda saavutab peegelkaameral võimalikult suur ava, kaugem distants modelli/objekti ja taustal (Kõik peavad teineteisest võimalikult kaugel asuma.). Vahel pildistatakse inimesi kontoris ja töötajate endi meelest on taustaga kõik korras, kuna nad on oma miljööga harjunud.
    Pildi taust peab olema viisakas

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram