VÕTA ÜHENDUST 

June 4, 2019

Varasuvise hommikupooliku veetsime kahe Eestimaise õlletootjaga: Saku ja Tanker. Eva Maarend on Saku õlletehase turundusjuht ja Jaanis Tammela on Tankeri pruulikoja tegevjuht. "Eetris on turundusuudised" saade keskendub üldiselt reklaamiteemadele, aga õllede puhul vaatleme taustaks ka Eestlaste õlleharjumusi ja  õllekultuuri üldisemalt. Alkoholivabad õlled. Viimase aja arengud on õllede riiuli väga kirjuks teinud ja lisaks paljudele väikepruulikodade […]

Varasuvise hommikupooliku veetsime kahe Eestimaise õlletootjaga: Saku ja Tanker. Eva Maarend on Saku õlletehase turundusjuht ja Jaanis Tammela on Tankeri pruulikoja tegevjuht. "Eetris on turundusuudised" saade keskendub üldiselt reklaamiteemadele, aga õllede puhul vaatleme taustaks ka Eestlaste õlleharjumusi ja  õllekultuuri üldisemalt.

Alkoholivabad õlled.

Viimase aja arengud on õllede riiuli väga kirjuks teinud ja lisaks paljudele väikepruulikodade toodangule, on lisandunud ka alkoholivabad õlled. Viimaste turuosa on tõusutrendis ja hetkel moodustavad Eestis mahu poolest juba 4%. Alkoholivabade õllede tootmiseks vajalikud seadmed on mahukate investeeringute tõttu kättesaadavad suurtootjatele, seega väikepruulikodade toodete hulgast neid ei leia.

Pakend ongi reklaam.

See kõik mõjutab loomulikult ka õllede reklaami, sest iga lisandunud uus õlu vajab ju rahvale selgitamist. Tänu seadusele, on alkoholireklaam piiratud ja seetõttu peab iga poe riiulile ilmunud uus õlu enda eest ise rääkima.

Tekkinud on omamoodi olukord, kus õllepakend peab juba peale vaatamisel mõista andma seda, kuidas ta maitseb. Tegelikkuses on ka väga paljude teiste toiduainetega samasugune olukord - pakend määrab.

Saate salvestamise ajal on Tankeri pruulikoda läinud üle purkidele ja Saku õlletehas tulnud välja täiesti uue pudeliga. Seega pakendi osakaal õlletootmises muutub järjest olulisemaks. Muideks õllepurgi üks eelis pudeli ees ongi suurem kujunduspind.

Sotsiaalmeedia.

Sarnaselt pankadele, peavad ka õlletootjad sotsiaalmeediat järjest olulisemaks suhtluskanaliks. Samuti muutub järjest vähemtähtsamaks nn. külma müügi osakaal. Pakkumispõhine reklaam asendub väärtuspõhise reklaamiga. Õlletootja kuvand määrab järjest suuremat rolli õlletoodangu ostmises. Nii Tankeril kui ka Sakul on arenevad ja kasvavad sotsiaalmeedia kontod täiesti olemas ja lisaks tavapärastele sotsiaalmeedia kanalitele on olemas ka õllede maitsmise portaalid. Tankeri jaoks on olulisemateks näiteks: Untappd ja RateBeer.  Samades portaalides on olemas ka Saku õlled. Sealt arvustusi lugedes ilmneb, et õlled liiguvad samasse segmenti, mis veinid. Maitsjateks on rahvusvaheline seltskond, kes hindab Eesti õllesid, kui väikese riigi erilisi käsitööjooke.

Õlletootjate suureks ülesandeks on ka vastutustundliku alkoholitarbimise propageerimine. See väljendub nii pakendil olevate siltide kui ka muu kommunikatsiooni kaudu.

Kokkuvõtteks.

Elame väga huvitaval ajal ja muutused õllekultuuris on selle üheks tunnistajaks. Omamoodi naljaka seigana jäi saatest kõlama lause, et Tanker väiketootjana pürgib paljude erinevate õllede kõrvalt ühe suure peatooteni ja Saku suurtootjana jällegi üritab rikastada oma toodangut erinevate maitsetega.

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram