Räägin hoiakutest, mis turunduse alal ilma teevad. Vahele lasen ka 6 iseloomustavalt muusikapala.
Esimene hoiak on reklaamiagentuuri loovjuhi vaade. Seal on kõvasti ülekohut klientide suhtes ja loodetavasti ära mainitud kõik halvad ja mitte nii halvad nägemused.
Teine on loovusele õhutamise hoiak. Negatiivse vaatena näeb ta välja nagu raudteel sõitev rong, kes omaarust käib lilleväljadel uitamas, aga tegelikult sõidab oma relsidel.
Kolmas hoiak on turundusjuhile omane ametikäik. "Ole sina siis turundusjuht" või siis et "Sina täidad nüüd turundusjuhi kohustusi". Nii tekivad oma kindla nägemusega inimesed, kes turundusjuhina unistusi teostavad.
Neljas hoiak on disaineri ja kliendi hoiak. Tegemist on koguni kahe mõtteklambriga, mis elustuvad ainult kahe rolli kokkupuutel. Üks püüab teise soove täita, eirates kujunduspõhimõtteid ja teine üritab oma nägemust teostada, vaadates mööda ettevõtte vajadustest.
Viies hoiak on reklaamiagentuuri juhi hoiak. Ka temal on omad tumedad mõtted, mida teostada. Ettevõttel on vaja lihtsalt järgmise palgapäevani ära elada.
Kuues hoiak kuulub rahvale. Suure üldistusega mütoloogiline nägemus rahvalikku kõnekäändu sobivatest sõnaseadetest, mida lausutakse reklaamide peale.
Kokkuvõttes on igas hoiakus natuke valet ja natuke tõtt. Reklaam on Eesti aladel endiselt uus nähtus ja sellega õpitakse koos elama nii, kuidas aga keegi oskab.