Kuidas saadi Suur Munamägi Merkuurile ja mis selle ettevõtmise käigus juhtus.
Püüan nüüd järjejuttu paari sõnaga kommenteerida. Õigemini seda, mis on kogu tegevustiku taga.
Bränd on kogetav mitut moodi. Üks võimalus on näha ainult turundajate vaatepilti, kus otsitakse õigeid väärtuseid ja stiile. Teine võimalus on brändi kogeda emotsioonide kogumina. See on tunduvalt keerulisem juhtum. Või siis lihtsam - näiteks lihtsad ja üldised emotsioonid köidavad suuremaid masse ja seetõttu on ka rahvusvahelised brändid üsna üheülbalised ja kohati ka mõttetult formaalsed. Siin kuuldemängus räägime Suurest Munamäest ja kuigi tegu on rahvusliku maamärgiga, siis saame ka seda vaadelda emotsionaalse magnetina.
Kuuldemängus on ohtrasti kohti, kus emotsionaalsete hoiakute tulemusena tehakse väga suuremahulisi ja kalleid liigutusi. Merkuuri Eestlaste kogukond ei pidanuks omale Suurt Munamäge tegema, kui enamus nii ei tahtnuks. Valitsuse poolelt on tegemist suure sammuga, mis meenutab kaubanduskeskuses nutvale lapsele mänguasja ostmist.
See on mõttemäng ja sellist mängu mängida on samuti köitev ja intrigeeriv. Ühest küljest tahaks ju hüüda, et loomulikult on meile Suurt Munamäge vaja, teisalt aga saame aru, et see on lapsik. Superlapsikuks pöördub asi siis, kui kõik ei kulge plaanipäraselt. Kosmosesse pudenenud väärtuslik koorem ja ka Suure Munamäe enda ehitamise fakt juba isegi näitab võimaluste paljusust ja nii öelda mõistlike valikute eelistamist kategoorias, kus mõistlikkuse piiridest ollakse juba ammu väljunud. Rahva kaasaelamine ja kaasarääkimine väljendab teatud tasandit, kus reaalsusel pole enam tähtsust.
Ma ei püüa väita, et Merikuurile polnud Suurt Munamäge vaja. Muidugi oli. Mäe sõnas sisalduv "Suur", väljendab juba ise asjaolu, et tegemist oli suure asjaga. Neid on alati vaja ja need on ka inimeste emotsionaalse tasakaalu hoidmiseks väga vajalikud.
Brändi põhiolemus ongi emotsionaalne tasakaal. Ratsionaalse mõttekäiguna täiesti absurdne, kuid inimloomusele niivõrd vajalik. Kui sa ehitad oma brändi, siis minu kogemust mööda pole mõtet kuulata liigselt turundajaid ja bränditeadlasi. Samamoodi, kui konna lahkamine ei selgita tema mütoloogilist tähtsust rahvausundis. Kõhutunne mängib väga suurt rolli iga brändi ülesehitamisel, aga ilma taustsüsteemi tundmata ei saa ka kõhutunnet usaldada.
Huvitav oleks teada, kuidas laabus Merkuuri Eestlaste elu ja milliseid väärtuseid kandsid nende järglased. Eestlased, kes pole ise kunagi ei Eestis ega ka planeedil maa elanud.
Samuti on alati huvitav kuulata, mida näiteks Sinul on kosta Suure Munamäe järjejutu peale. Jäta siin all asuvasse kommentaariumivormi oma mõtted.