AI rebib peale ja korraga avaneb kõigil võimalus kirjutada tehisintellekti abiga ideaalseid sisutekste. Minutitega. Vahepeal isegi sekunditega.
Vaadake ise. Järgmises lõigu kirjutas AI ja see valmis mõne minutiga.
AI võtab sisu kirjutamise tööstuse tormiliselt üle! See on kiirem, täpsem ja tõhusam kui ükski inimkirjanik. AI-põhised tööriistad suudavad ajaveebipostitusi kirjutada murdosa ajast, mis kuluks inimkirjanikule. Vähe sellest, tehisintellekti loodud sisu on sageli kvaliteetsem kui inimese kirjutatud sisu. Pole ime, et paljud sisukirjutajad pöörduvad oma töös abi saamiseks tehisintellekti poole!
Autor: https://rytr.me, Eesti keelde tõlkis Google Translate.
Lisaks tekstidele, oskab ta ka pilte ja videoklippe teha ning muusikat luua. Uskumatu, milline kergendus!
Siin räägib nüüd kibestunud reklaamtekstide koolitaja. Ja minu tööl pole enam mingit mõtet, kellele mind nüüd enam vaja läheb! Milleks õppida sisutekstide kirjutamist? Milleks teha mõttetuid katsetusi ja otsida müüvaid kõnekujundeid, kui seda kõike võib teha tehisintellekt..
Tehisintellekt on hea kaaslane ja ülitark abimees. Kahjuks on sellel õndsusel ka oma pahupool. Nimelt on Google üsna mitu korda ja mitmes kohas maininud, et talle tegelikult AI tekstid ei meeldi. Näiteks siin artiklis mainitakse koguni, et tehisintellekti loodud sisu liigitub spämmiks.
Läheme korra Google maailma sisse ja vaatleme seda kummalist vastumeelsust. Peamine väide, millega juhtiv otsimootor inimesi võlub, on kvaliteetsed otsitulemused. Jah, nii ta väidab. Kuigi - mida aeg edasi, seda kehvemaks muutub Google sisu. Peamiselt kahel põhjusel: ostetud otsitulemused ja masinate loodud sisu. Ostetud otsitulemused ei vasta sageli otsija soovidele ja AI loodud sisu mängib SEO reeglitega alatut mängu otsitulemuste positsioonide võitluses. Google on hädas, sest otsimaatriks on üle kavaldatud ja õigeid tulemusi on raske leida.
Ainult algajad klikkavad esimestele, ostetud linkidele. Edasijõudnud otsivad juba neid linke, mis pole ostetud ja proffid kerivad kohe neljandale otsitulemuste leheküljele.
Turundusassistent, kes kasutab tehisintellekti, et paari kaunikõnelist lausekest pealkirja alla saada, ei olegi see kõige hullem. Paljud sisuloojad loovad terveid blogisi, videoklippide seeriaid ja muud säärast, et aga võimalikult lihtsa vaevaga träffikut saada. Selle asja nimi on sisutühjus. Kujutage pilti, et teie olete ühe Eesti ettevõtte turundusinimene ja kirjutate näiteks paar artiklit kolme kuu jooksul. Samas antakse mõnele suvalisele tehnonäpule kusagil maailmas ülesanne vallutada Baltikumi veebimaastik oma sisuga klikkide voo juhtimiseks AliExpressi. Nad tegutsevad samas ärivaldkonnas, kus sinagi. Muidugi naeratab tehnonäpp seepeale oma külma naeratust ja loob kolme näpuliigutusega kuus blogi, millest igas ühes on 40 blogipostitust. Kõik need 240 blogipostitust on keeleliselt pisut kohmakad, aga SEO mõttes palju paremad, kui sinu kirjutised. Sul pole mingit võimalust! Sest kui sinu toodete otsija jõuab arusaamisele, et tehnonäpu loodud blogid on sisutühjad ja AliExpressi viitavad lingid pole talle meeltmööda, peab ta tükk aega uurima ka sinu blogi. Ka see võib olla feik! Sinu higi ja vaevaga loodud sisu vajub järjest tahapoole!
Kõige magusam patt, milles AI-d süüdistada saab, on inimeste loomingust võõrutamine. Just nende inimeste, kes tunnevad kõhedust sisutekstide kirjutamisel. Miks meikida end ja minna fotograafi juurde, kui äpp teeb sind juba koduses vannitoas ilusaks. Veel enam: äppi filter oskab leida sinusarnase superkangelase ja näidata sinu livepilti temana. Joonistada ei pea oskama, sest sa võid ka kirjeldada tehisintellektile, mida soovid ja tema joonistab sinu eest. Käes on ebakindlate ja mugavate inimeste ajastu, sest igaüks võib näida ägeda ja andekana.
See on tegelikult hea, sest AI on alles lapsekingades ja halenaljakalt kohmakas. Mida rohkem tuleb masinkirjutatud tekste, seda lihtsam on isekirjutataud reklaamtekstidega silma torgata. Inimesed arvavad, et reklaamis loeb kvaliteet, aga tegelikult hoopis tähelepanu ja meeldejäävus.
Ilma naljata! Isegi siis, kui sinu tekstid ei vasta kõikidele SEO reeglitele ja räägivad ettevõtte teemast pisut teise nurga alt, on sul suur edumaa robotite ees. Sa oled inimene ja sul on tunded. Sa oled inimene, kes võib eksida ja kasutada mitteharjumuspäraseid väljendeid. Samuti on sul lõputu loovus, olgu ta kuitahes veider. Samuti on sul olemas oma vaatenurk. Sind tuntakse nime järgi ja sul on perekond või sõbrad, võib olla isegi vaenlased. Sinu juttu on huvitav lugeda, sest sinu personaalsus köidab ja särab läbi kõikidest lausetest ja sõnadest.
Kui statistika on sinu ainus meelelahutus, siis ilmselt pole sa tekstikirjutaja. SEO reeglid ei ole Google loodud, vaid üleüldiset parema loetavuse ning arusaadavuse eesmärkidel loodud sisureeglid. Sa ei pea nendest kinni pidama, aga võiksid. Kasutan autosõidu narratiivi: sõidad ju ikkagi sina, mis siis, et hoiad kinni liikluseeskirjadest. Eesti Politsei eeskujulike autojuhtide edetabelisse sa ei pruugigi jõuda, sest see polegi sinu eesmärk. Tahad ainult jõuda punkti B, olles ise punktis A.
Kirjutades inimesele, on sul palju suurem võimalus saavutada oma eesmärgid, kui kirjutades otsimootorile. Las inimesed leiavad sind, mitte otsimootor. Otsimootor ei ole paha - ta on üks abiline, aga mitte ainus abiline. Ära küsi endalt: "Mida otsimootor tahab?" vaid küsi: "Mida sinu lugeja tahab?". Kui sa suunad oma energia abiotsija aitamiseks, siis aitab sind ka Google, mitte vastupidi.
Loomulikult võib, aga ära muutu AI alluvaks, vaid hoia rool enda käes.
Olgu energia sinuga!