VÕTA ÜHENDUST 

Hinnaturundus

May 8, 2021

Kuidas tehakse, mida see tähendab ja millist kasu annab - Prisma Peremarketi näitel.

Reklaamid ja turundus on teema, mis paljudele inimestele tähendab lihtsalt odavate toodete äramärkimist. Seda põhjustab Eesti poekettide turunduse üldine foon. Hinnaturunduse argument on aga palju sügavam, kui lihtsalt allahindlus. Episoodi kuulates selguvad Prisma Peremarketi hinnaturunduse tagamaad.  Võiks ju arvata, et püsivalt soodne hind on justkui aastaläbi kestev kampaania, kuid see ei ole nii.

Peale episoodi salvestamist käisin ära Rocca al Mare Prismas ja veetsin seal kohe pikemalt aega. Pood on suur ja uurimist jätkub.

Esimene asi

mis silma torkas, oligi kaubavaliku mitmekesisus. Riiulite vahel surfates leidsin nii ehituspoe, rõivakaupluse kui ka hobisektsiooni. Sooja voodriga kummikud number 47 - olemas. Auto pardakaamera Garmin - olemas. Nutiseadmed - küll pisult ära väntsutatud olekus, aga ikkagi olemas.

Teisena jäi silma tootevalik.

Pea igas segmendis andis tooni kvaliteet. Pean tunnistama, et rõivaosakonda ma ei süübinud, kuna selleks ei olnud enam jaksu. Poekülastajad ei teinud kiireid samme piima ja leivani, vaid tundusid pigem mõtisklevate kahtlejatena. Kõik uurisid midagi. Võib olla oli põhjus minu poekülastuse kellaajas. Seilasin paralleelselt ema-tütre paariga ja ilmselt tundus, et ma jälitan neid. Tegelikult ei jälitanud, vaid ostlushoovus kiskus meid kõiki samu teidpidi liikuma.

Kolmandaks - suur

Tõdesin taas, et Prisma on ikka üks suur pood. Laiad ja pikad riiulivahed on midagi sellist, mida tahes tahtmata Prismas liikudes täheldad. Kassitoidu riiulivahes sain kükitavast poetöötajast neli korda mööda kõndida, kui otsisin oma kiisude lemmiktoitu. Kordagi ei pidanud vabandama ega teda suure ostukäruga müksama.

Neljandaks - vajalikud tooted

Tahtsin leida tõestuseks neid tooteid, mida tavaliselt ostan ja kõik oli olemas. No kõlab nagu siirupine reklaam. Aga ma tõesti pingutasin et leida midagi, mida ma tavaliselt ostan ja mida seal ei oleks.

Viiendaks - kalalett

See on minu lemmiklett ja oleksin väga pettunud, kui seal ei oleks hõrgutisi, mida ma tegelikult nagunii ei osta. See on nagu midagi, mis peab olema, aga mida väga harva läheb vaja (vabandust Prisma :)). Kõike oli! Tooteloetelu siin ei esita, aga jäin peale põgusat vaatlust rahule. Olgu - nimetan lihtsalt värsked hiidkrevetid. Mitte keedetud ega külmutatud.

Kassad kuuendaks

Seisin korviga iseteeninduskassa järjekorda ja kui minu kord kätte jõudis, siis üks toode keeldus läbi minemast. Euroopalikult nõudliku ja uhke kodanikuna tahtsin kohest abi ja seda ka sain. Mitte küll kohe, aga väärika ootamise järel lahendati minu mure.

Kokkuvõtteks

Käisin Prismas ilmselgelt mõjutatud isikuna ja otsisin hinnaturunduse märke. Leidsin hoopis meeletult suure ja eristuva tootevaliku ja toodete hea kvaliteedi. Puudu oli aliekspressilikult odav kraam uskumatult soodsate hindadega. Hinnaturundus on pigem taustafilosoofia, mitte silmatorkav element. Ma ei teagi, mida ma siis ootasin? Suuri silte, et meil käib siin hinnaturundus?

Hinnaturundust on lihtne segamini ajada tavaliste hinnakampaaniatega. Mis on õigem - kust mina tean. Aga allahindluskampaaniad on midagi, mida kogu aeg näed ja mis tooni annavad. Hinnaturundus eeldab ettevõtte ärifilosoofia olemasolu ja väärtusmaailma väga selget väljakujundamist.

Antud postitus ja Turundustunni episood ei ole sponsoreeritud kellegi poolt.

 

KUULA SIIT:

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram