See pealkiri on natuke kohmakas ja samuti teemakäsitlus. Kuvand on harva midagi üheselt mõistetavat ja lihtsat. Siin episoodis räägin brändidokumentide formaalsusest, sõnast "kuvand" ja sellest, kui oluline on ettevõtte kõikide töötajate ühine arusaam kuvandist.
Siin on päris hästi selgitatud:
https://medium.com/@goodrebels/is-branding-dead-6f7c8169ef45
Osundan sealt lõigukese, mis minumeelest võtab selle teema väga tabavalt kokku:
"Advertising was previously the most important vector of brand for a simple reason. Most people are not the customers of most brands (or are very occasional customers) — but everyone saw the same mass advertising at the same time. This balance began to shift for lots of digital reasons, such as online reviews allowing individual product experiences to scale and social media helping customer services nightmares make the national news"
Siin teine artikkel, kus öeldakse isegi veel rohkem otse:
https://switchmodeconsulting.com/branding-is-dead-long-live-the-brand/
Nii õige! (lõiguke ülal osundatud aadressilt)
The word ‘branding’ has come to mean slapping a logo and a cute name on an expensive piece of packaging and then promoting the bejesus out of it. It has come to mean something we do at the end of the product development process, when we are about to launch. It has become superficial, disconnected from the product, the company and the people behind it. This saddens me so, because when approaching the brand this way, we cannot leverage it, we cannot maximise its potential, we cannot serve customers, and we cannot create or develop a business around it.
Kah päris hea mõttekäik:
https://hbr.org/2014/02/the-brand-is-dead-long-live-the-brand
Toon siit artiklist ka lõigukese:
They claim: “…brands are less needed when consumers can assess product quality using better sources of information such as reviews from other users, expert opinion, or information from people they know on social media.”
Tunnen vajadust kirjutada siia väike kokkuvõte, kuna teemakäsitlus on oodatust suurem. Kui seisad vorstiriiuli ees, siis valid ühe ja asetad ostukorvi. Kodus lõikad viilu ja paned leiva peale. Andestust, aga see oligi kogu protsess. Reklaami ega brändi siia ei mahtunud. Liiatigi veel meeletult keerulist ja kavalat viisi, kuidas sind peaks veenma seda vorsti ostma või lemmikuks pidama.
Bränd ei ole surnud, sest kommunikatsioonivajadus ei ole kadunud. Bränditööriist on suremas tänu kahele aspektile:
Mida otsesemaks, isiklikumaks ja kiiremaks muutub maailm, seda formaalsemaks muutub klassikaline bränding.
Esimene samm - võta kasutusele sõna kuvand
Teine samm - tee oma tootest/teenusest oma kuvandi kandja
Kolmas samm - tee oma töötajates brändisaadikud