VÕTA ÜHENDUST 

Miks mõned veebid ei saa valmis

April 19, 2022

Siin episoodis toon välja terve rea põhjuseid ja iga põhjuse juurde lisan omapoolse lahenduse. Loodan et saan olla abiks.

a) tegemise käigus tekib uusi mõtteid
Abi on näiteks veebitegemise tunnihinne või tuleb rohkem aega kulutada planeerimisfaasile ja vaadata ning arutada referentsveebe

b) kuigi tegutsetakse soovitud projekti mööda, tekib poolvalmis projekti nähes uusi ideid
Tegemist on planeerimisfaasi veaga. Iga uuendus tuleb hinnastada ja kaaluda selle otstarbekust

c) projekti algfaasis pole kõiki asju ära kinnitatud, sealhulgas eesmärke, soove ja mida kindlasti mitte teha või mis peaks kindlasti olema.
Planeerimise faasis pole kõiki asju ära räägitud või siis on räägitud aga need pole meelde jäänud tegijatele. Kui jõutakse sellesse faasi, siis soovitan teha listi soovitud elementidest ja panna paika prioriteetsed elemendid ning siis teha nn b list ja sinna lisada kõik, mida lahendada tulevikus. Selleks, et veebi valmimise tähtaeg ei viibiks

d) tegemise protsess on pikk ja selle aja jooksul toimub ettevõttes juba muudatusi ning see tuleb kajastada ka poolvalmis kodulehel. Näiteks - mõni tootekategooria tuleb juurde
Soovitan laivi minna beta versiooniga, ning aegamööda täiendada.

e) kodulehe tegemisel ei osale otsustajad, kui lõpuks näidatakse otsustajatele, siis selgub et koduleht ei meeldi.
Kuna siinpuhul on ilmselgelt ostustajal juba niigi palju tegemist ja teda ei saa protsessi kaasata, siis pall on siinkohal otsustajate tiimi kätes. Nemad peavad oma juhilt teada saama, mida too ootab ja mida ta kindlasti ei oota.

f) koduleht on valmis, aga sisu ei ole ja selle loomiseks pole aega.
Soovitan palgata sisukirjutaja, kes tunneb valdkonda. Sama inimene võiks ka pildid sebida ja muu võimaliku sisu - linkide ja otsisõnade näol. Hiljem on ainlt tekstid üle lugeda ja parandusi teha.

g) kodulehe valmimise tähtajaks pandi ebareaalne aeg
See on väga harilik lähenemine, eriti siis, kui kodulehe tegemisega tegeletakse harva ja see ei tundu nii prioriteetne. Kui teed/tellid kodulehte esimest korda, siis korruta kokkulepitud teostamise aeg kahega, teades et päris valmis on see koduleht siis, kui korrutad esialgselt kokkulepitud valmimise aja kolmega.
Kui oled vilunud ja mituy korda protsessi läbinud, siis tuleb planeerimise kohe sisse planeerida puhverajad.

h) valitud projekti käik on liiga kohmakas. Näiteks iga kord ei ole põhjendatud esialgsete fotoshopi kavandite tegemine ja seejärel alles html ja siis php.
Esineb sageli suurtel ettevõtetel või riigiasutustel. Kuna jõuorganid ja suured staatilised organisatsioonid liigutavadki aeglasemalt, siis tuleb tegijate poolt ette näha ajaraamistus. Tavaliselt on suurtel ettevõtetel ja riigiasutustel eelarved kivisse raiutud ja nendest ei saa üle ega ümber, siis tasub koheselt paika panna tehtavate muudatuste arv ja tagasiside andmise aeg.

i) projekti tiimi liikmed muutuvad.
Kui on oht, et kas tegijate või tellijate pool inimesed vahetuvad, siis tuleb rohkem vaeva näha iga vaheetapi dokumenteerimisega. Soovitan ka teha memod igast otsusest, mis vastu võeti koos põhjendusega, muidu ei mäleta keegi, mis nii või naa üldse tehti. Tegijate poole pealt on vajalik põhjalikum dokumentatsioon, näiteks koodi kirjutamisel tuleb kõik plokid ära kommenteerida. Lisaks tuua juurde ka põhjalikumad selgitused lihtsalt tekstinäol, kus selgitatakse projekti põhilised elemendid.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

KUULA SIIT:

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram