VÕTA ÜHENDUST 

Väikeste ettevõtete SEO

October 16, 2021

Siin episoodis räägin väikeste ettevõtete seo tegemisest. Sellest, et SEO ei ole teenus, vaid ettevõtte arendu orgaaniline osa. Panusta iga päev 5 minutit oma ettevõtte veebi SEO le.

Ettevõtte koduleht vajab pidevat hoolt ja arengut. Mul jäi episoodis mainimata, et Google võtab arvesse ka info aktuaalsust. Kui viimane postitus kodulehel on 2 aastat vana, siis järelikult ei ole see koduleht enam oluline ja saab Google poolt miinuspunkte. Muidugi on olemas ka nn. "sipelga gps" näiteid, kus ajast ja arust kodulehtede külastatavus on kõigest hoolimata kõrge. Sellisel puhul on see konkurentidele ideaalne koht olla parem.

Episoodis loetud punktid SEO tegevuste kohta:

  1. pane postitusele pealkiri, mis vastab selle sisule
  2. kirjuta tekst lõikudena ja igale lõigule pane ka alapealkiri
  3. määra selle postituse märgusõna ja kasuta seda märgusõna teksti sees
  4. tekstilisele postitusele kirjuta umbes 1000 sõna
  5. kui see on video / piltide põhine postitus, siis selgita ja põhjenda u. 300 sõnaga oma sisu
  6. lisa postitusele tunnuspilt, nimeta pilt, pildi failisuurus kuni 120kb
  7. võimalusel lisa postituse sisse linke mõne teise sama teema veebilehele.
  8. lisa oma kodulehe teistest artiklitest postitustest toodetest linke sellele postitusele, mida kirjutad - õpi kohe nägema neid seoseid oma veebi sisu vahel
  9. kirjuta oma blogipostitusele excerpt, ehk lühitutvustus
  10. pane oma blogipostitusele sobivad täägid
  11. klikka oma blogipostitus sobivasse kategooriasse

Kellele on selline SEO episood mõeldud?

Kui tunned, et peaksid midagi tegema, aga ei tea mida. Ma pean silmas ikka kodulehe külastatavust. SEO ei ole võlutrikk vaid lihtne tegevuste kogum, mida saad ise teha. Seega kui tunned, et episood kõnetas sind, siis saad edasi uurida ja täpsustada kõiki öeldud tarkusi.

Kas SEO tellimine on tõesti vale?

Sõltub olukorrast. Väikese ettevõtte kodulehe kõige suurem mure on formaalsus. Formaalne koduleht ei tööta üldjuhul. Seega - kui saad aru, kuidas SEO töötab ja oled teadlik oma ettevõtte märgusõnavajadustest ja sihtgrupi hoiakutest, siis võid ju tellida SEO tööd sisse. Eeldus on alati see, et suudad kontrollida ja veenduda, et sisu optimeerimine toob soovitud tulemuse.

Kas 5 minutit päevas pole natuke vähe?

Ei ole. Aga (alati peab mingi aga olema 🙂 ) eeldusel, et oled asjad omale selgeks teinud ja sisu optimeerise ära õppinud. Optimeerimine sujub ludinal ja ei võta sinult rohkem kui 5 - 10 minutit.

Kas sisu optimeerimisega võib ka midagi valesti teha?

Jah! Kui kasutad valesid otsisõnu, mida Google robotid hoolsasti indekseerivad ja otsitulemustesse kuvavad. Otsisõnade leidmine ongi üks strateegiline küsimus, mida mina isiklikult ei soovita ühelegi teenusepakkujale jätta.

Loodan, et said siit episoodist mõtteainet ja ideid, kuidas oma veebilehte paremaks teha.

Muide - kui sul on kirjutamisega probleeme, siis loomingulise eneseväljenduse kursus on täitsa tasuta ja saadaval 🙂

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

KUULA SIIT:

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram