VÕTA ÜHENDUST 
turundustunni podcast

Tund aega turundusjuttu

Soovin edasi anda erinevaid aspekte, mis turunduses ette tulevad. Minu jaoks on siin valdkonnas päris palju sellist, mida pole piisavalt käsitletud ja kus ma tunnen, et saan abiks olla.
Kuula siit:

Podcasti salvestamine on samaaegselt lihtne ja ka keeruline tegevus. Ühelt poolt tahaks lihtsalt maha istuda ja jutud ära rääkida, teisalt aga võiks saade tulla kvaliteetne. Nende kahe äärmusega tegelevad ilmselt paljud podcastide tegijad ning minu roll podcasti produtsendina on olnud ühendada jutuajamine ja kvaliteetne saade. Muidugi käib ühe saate salvestamise juurde veel palju muud, näiteks saateks valmistumine, salvestuse aegade kokku leppimine ja saate juhtimine.

Mul on hea meel, et podcastindus on minemas rahva sekka ja formaadi võlud avanevad iga Eestis salvestatud saatega. Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli näitel on vaja kahte inimest, kelle ideedest sünnib podcast. Kuigi ma tõstan esile enda rolli produtsendina, siis sisulise poole pealt on Kristi Puusepp ja Aleksei Gaidajenko olnud loojad nii saate idee, külaliste valiku kui ka saate juhtimise osas. Just saate juhtimine on omamoodi huvitav teema sest nagu Aleksei saates ka mainib, aitab see kaasa ka hilisematel esinemistel. Saatejuhid saavad podcasti võtmetegelasteks ja saate kuvandi kandjateks, kuna kuulaja harjub saama just nende hoiakuid ja kõnemaneeri.

Mul on ääretult hea meel, et Õendus nähtavaks podcast on hakanud täitma oma eesmärki Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli õpilaste teavitamises ja mõjutamises. Saates mainib Kristi Puusepp paari juhtumit, kus õpilased on maininud infoallikana just Õendus nähtavaks podcasti. Rääkides noortest, siis üks teema, millest me saates ei rääkinud, on just generatsioonide ühendamine. Nagu Aleksei mainib, on Lääne Tallinna Keskhaigla õdede kesmine vanus üsna kõrge. Olen aru saanud, et õendus pole ainult oskused ja teadmised, vaid terve õenduskultuur. Sedasi on podcast ka omamoodi ühendajaks mitme põlvkonna vahel. Huvitavad saatekülalised on olnud nii noored ja äsja kooli lõpetanud, kui ka professorid ja auväärsed õendustegelased. Kõiki neid saad kuulata siit.

Suured tänud senise koostöö ja usalduse eest, Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli õenduse õppetooli juhataja Kristi Puusepp ja Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli õppejõud ja lektor ning Lääne Tallinna Keskhaigla õendusjuht Alseksei Gaidajenko.

Kristi Puusepp, Aleksei Gaidajenko ja Uku Nurk peale saate salvestamist.

Siin oleme TTK-s peale salvestuse lõppu.

 

TTK podcasti lugu

Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli podcast kannab nime Õendus nähtavaks. See on missiooniga podcast, mida teevad pühendunud inimesed. Saates räägime juttu Kristi Puusepa ja Aleksei Gaidajenkoga ning uurime, kuidas podcast aluse sai, kuidas käib saate tegemine ja mida nad soovitavad oma podcastiga alustajale.

 

Kuigi tehistaibust on viimasel ajal palju räägitud, siis püüan anda oma panuse valdkonnas, millega olen kokku puutunud. Minu punase tule on põlema pannud mitmed killukesed nii videoklippidest kui ka räägitud lausetest, kus tehistaipu kujutatakse lihtsa vahendina tekstide kirjutamisel.

Saates jõuab Taavi inimsuse mõttetuseni, kuna tehistaip teeb kõik ära. See on mõtlemise õige suund, sest elame siin planeedil ikka selleks, et luua oma reaalsus. Kultuurilised küsimused kuuluvad samasse kategooriasse ja minu rahustuseks jõuame ka nende teemadeni. Tehistaip ei jõua ilmselt kunagi peenhäälestuseni, kus näiteks tema loodud tammsaarelikud tekstid kõlaksid äratundmatuseni sarnaselt. Ka siis ei suuda tehistaip tabada kultuurilisi, sotsiaalseid ja hetkel aktuaalseid nüansse.

Inimesele on antud lõputu loominguline võime, mis avaldub enamasti kitsastes tingimustes, kus pea on täiesti tühi. Seda võimet saab arendada ja üllatuslikult on tehistaip siin mitte takistuseks, vaid abiks. Struktuuride loomisel, kavade paikapanekul ja kiirel lähteandmete leidmisel ei anna teda otsimootoritega võrrelda - ta on ülitõhus. Tekstide loomisel on tehistaip saamatu ja impersonaalne monster, kus meeletu andmete hulk ning arvutusvõimsus kasutatakse lameda ja näotu tulemuse saavutamiseks.

Suur aitähh Taavile saatesse tulemast ja arutlemast.

La Ecwadori loovjuht Taavi Lehari ja Uku Nurk peale saate salvestust muljetamas

La Ecwadori loovjuht Taavi Lehari ja Uku Nurk peale saate salvestust muljetamas

 

Kas tehistaipu saab kasutada tekstide kirjutamiseks?

Saab ikka, aga mitte nii, nagu arvata võiks. Saates arutame La Ecwadori loovjuhi Taavi Lehariga asjade üle laiemalt.

 

Nippidest ja trikkidest ma juba saates räägin, aga tahtsin veel seda mainida, et kõik siin toodud hoiakud on minu poolt kogetud ja nähtud hoiakud. Kui sa tunned ennast siin ära, siis on hea. Kui tundub võõras või paneb õlgu kehitama, siis on ka okei. Ma olen ise olnud selles kohas, kus ma ei saa aru, et kuidas tegelikult peaks tegutsema.

17 nippi

1. Kirjuta alati ideed, mitte teksti. Kui keskendud tekstile, siis jääb idee unarusse.
2. Ära kunagi kirjuta lühivormidest ainult ühte versiooni. Sa ei avasta sedasi oma loomingulisust.
3. Õpi aru saama, mis on klišee, selleks, et neid kas vältida või üldse mitte kasutada.
4. Kirjuta lihtsas keeles, las seaduseloojad ja juristid teevad oma tööd lepingutes ja seadustes. Sinu eesmärk on olla koheselt arusaadav.
5. Kui sinu reklaamlauses on 2 või rohkem koma, siis on midagi valesti.
6. Selleks, et kirjutada rohkem sihtgrupipäraseid tekste, loo omale kujuteldav sihtgrupi esindaja, kellele sa kirjutad.
7. Hoia kinni brändi häälest. Õpi selgeks selle ettevõtte brändi hääl. Kui pole, siis loo brändi hääl.
8. Kui sinu ettevõtte brändi hääl on üldsõnaline brändiülistuse mula, siis kirjuta omale ise brändi hääle copywriteri pikendus. Sedasi saad asjad konkreetsemaks.
9. Väldi asjade ütlemist läbi eituse.
10. Väldi naljade tegemist.
11. Ole lihtne ja arusaadav.
12. Testi oma tekste võhikute peal.
13. Copy ei ole mitte sinu privaatpidu, vaid ettevõtted räägivad rahvaga läbi copy, sina oled lihtsalt suu, mitte aju, hing ega süda.
14. Võta šnitti eesti vanasõnadest.
15. See on tähelepanu sõda ja sina seda ei võida: jää endaks ja väljenda läbi enda ettevõtte mõtteid.
16. Reklaam pole teadaanne, vaid kommunikatsioon. Sa suhtled sihtgruppide, konkurentide ja üldsusega.
17. Ole sotsiaalne ja kasuta aktuaalseid termineid.

17 nippi kuidas kirjutada paremat copyt

17 minu tähelepanekut selleks, et sa saaksid oma copytekstid paremaks.

Räägime Tiina Nuumiga kuulsast tehisintellektist. Milliseid töid saab selle abiga turunduses teha? Kas Chat GPT abiga kannatab sisu luua? Fookus ongi turundusel ja mitte millegil muul. Head kuulamist.

Chat GPT - turundaja abimees

Räägime Tiina Nuumiga kuulsast tehisintellektist. Milliseid töid saab selle abiga turunduses teha? Kas Chat GPT abiga kannatab sisu luua? Fookus ongi turundusel ja mitte millegil muul. Head kuulamist.

Kaasvestlejaks on Tiina Nuum. Professionaalse kirjutajana teab ta omast käest rääkida, kui palju läheb ühe artikli valmimiseks energiat ja aega.

Kuidas kirjutada artiklit

Kaasvestlejaks on Tiina Nuum. Professionaalse kirjutajana teab ta omast käest rääkida, kui palju läheb ühe artikli valmimiseks energiat ja aega.

Toon teieni ühe podcasti loo ja arvan, et see on heaks inspiratsiooniks nendele, kes soovivad luua oma podcasti. Saatekülaline on Kristel Kiens, Audentese podcasti saatejuht. Audentese podcast on leitav siit: https://audentes.ee/podcast/.

Kristel on ise ka väga inspireeriv tegelane ja kuna ma käin salvestamas ja hiljem ka töötlen nende episoode, siis pea iga episoodi puhul saan sealt just samasuguse episoodis mainitud pusletüki jagu teadmisi juurde.

Episoodis mainib Kristel ka mõnesi podcaste, mida ta kuulab:

Sam Harris ja Making Sense podcast

The Peter Attia Drive Podcast

Andrew Huberman ja Huberman Lab podcast

Tim Ferriss ja The Tim Ferriss Show

Kristel Kiens Audentese podcasti episoodi salvestamas

Kristel parajasti ühte Audentese podcasti saadet juhtimas.

 

 

 

Audentese podcasti lugu

Toon teieni ühe podcasti loo ja arvan, et see on heaks inspiratsiooniks nendele, kes soovivad luua oma podcasti. Saatekülaline on Kristel Kiens, Audentese podcasti saatejuht.

Siin episoodis räägin järelkajana Äripäeva müügiseminaril esitatud mõtet müügitekstidest.

Turundus on sageli mõõdikute tulemustel õnnestuv või ebaõnnestuv tegevuste sari. Müügikirja tulemust mõõdetakse kirja avamise protsendis ja ääretult oluline on kirja pikkus. Samuti peetakse tähtsaks seda, kas kirjutada "Sina" või "Teie" ning kas pakkumine paigutada teksti algusesse või lõpuossa.

Siin on hea näide ameerikalikust retoorikast, kus kõik inimesed on justkui ühe vitsaga löödud ja alati tahavad saada seda, mida sul vähegi pakkuda on. Seal videoklipis on mitu tõetera sees - eks ta minu arvamist mööda natuke tuim ole, aga ämeerikalik ellusuhtumine ongi pisut ülekultiveeritud alati.

 

Müügikirja pealkiri on oluline

Siin uudiskirjas rõhutatakse jällegi pealkirja tähtsust. Hoogsal ja huvitaval moel mõjub selline luuletusetaoline layout haaratavalt. Samas torkab silma ülepaisutatud soov meeldida iga hinna eest ja see omakorda sunnib minu aju kvalifitseerima selle meili lihtsalt üheks miljoneist.

Kristiseerida on hea, püüan siin kõrval olevast e-mailist ka midagi hea välja tuua: "Pööra tähelepanu pealkirjale" lausub kolme poja isa, kes on samas ka üle kahe meetri pikkune golfimängija. Tema napp ja ääretult lihtne väljenduslaad on sümpaatne. Küll ülekuumenenult ideaalne, aga siiski sümpaatne.

Põhjala Teetalu uudiskiri on teksti poolest päris sümpaatne, kuna kasutab just realistlikku laadi kirjatooni. Nemad on jällegi suutnud leida maailma kõige koledama ja igavama e-maili põhja, mis lausa sunnib nende e-maili kvalifitseeruma millekski otstatult tavaliseks. Vaadake ise.

Põhjala Teetalu uudiskiri

Vana nali: mida väiksemas ja nunnumas maakohas midagi tehakse, seda suuremad ja hirmuäratavamad nad välja tahavad paista. No igatahes - tekstid on neil toredad.

Minu nõuande-episood ei ole mõeldud tegutsemisjuhendina ega täpse ettekirjutusena teel võidule. Ma tahan külvata suhtumist, mis ei jäta külmaks. Ma tahan raputada kogu ärikommunikatsiooni oma väiksel ja vaiksel moel, äkki kunagi siiski midagi muutub.

 

 

Personaalsus ja ebakindluse jõud

Siin episoodis räägin järelkajana Äripäeva müügiseminaril esitatud mõtet müügitekstidest.

Räägime juttu Andres Kostiviga, kes on just õige mees vastama küsimusele - kuidas teha strateegilist veebidisaini. Juttu tuleb SEO st, veebidisaini protsessist ja paljust muust.

Andres Kostiv on Futuristi looja ja tegija. Rohkem infot siin:

https://www.futurist.ee

Andres kirjutas meie episoodi kohta ka asjaliku artikli, seda saab lugeda siit:

https://www.futurist.ee/post/strateegiline-veebidisain-7-olulist-sammu-hästitoimiva-ja-kasutajasõbraliku-veebini

See episood on ka videopildis nähtav siin:

Strateegiline veebidisain

Räägime juttu Andres Kostiviga, kes on just õige mees vastama küsimusele - kuidas teha strateegilist veebidisaini.

Siin episoodis toon välja terve rea põhjuseid ja iga põhjuse juurde lisan omapoolse lahenduse. Loodan et saan olla abiks.

(more…)

Miks mõned veebid ei saa valmis

Siin episoodis toon välja terve rea põhjuseid ja iga põhjuse juurde lisan omapoolse lahenduse. Loodan et saan olla abiks.

See on rohkem arutlev episood, kus käime läbi SEO erinevad aspektid. Kuna Tiina on sisutekstide kirjutaja, siis tema nägemus on siinkohal väga terve ja tervistav. Käsitleme Google Semantilist otsingut ja tõesti kuulsin seda nime esimest korda. Siin on üks ettejuhtunud selgitav link

Lisaks puistame jutu käigus ka ohtrasti sisuturunduse pisitarkusi ja tegelikult selgus, et joogamatt ongi joogamatt, mitte võimlemistarvik "Melissa". Kuula, et kõigest aru saada.

Räägime Tiina Nuumiga SEO-st

See on rohkem arutlev episood, kus käime läbi SEO erinevad aspektid.
1 2 3 5

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram