VÕTA ÜHENDUST 

WordPress postituste SEO juhend

October 11, 2022

See on lühike ja olulisimatest SEO nõuannetest koosnev juhend.

Juhend on soovituslik, kuna Google areneb pidevalt edasi, muutudes targemaks tekstide lugemisel ja mõistmisel.
Üldine reegel sisu loomisel on märgusõna orienteeritus. See tähendab, et igal kirjatükil on märgusõna, millest jutt käib.

Mida tähendab märgusõnale orienteeritus?

Näide:
Meditatsioonist rääkiv artikkel kannab pealkirja, mille sees on sõna meditatsioon ning aadressi, kus sisaldub sõna meditatsioon. Artikli tutvustavas lõigus on lühidalt tutvustatud artikli sisu ning mainitud on ka märgusõna: meditatsioon. Artikli vahepealkirjades on võimalusel kasutatud sõna: meditatsioon (näiteks: Meditatsiooni erinevad vormid). Artiklis olevate piltide failinimedes on samut sõna meditatsioon (näiteks: Buddha mediteerimas). Artikli tag, ehk silt on näiteks "Meditatsioonist".

Käin läbi sisutüki (postituse) võimalikud elemendid ning selgitan nende rolli otsitulemustes leitavuse kohta. SEO pluginad, mida kasutan on Yoast ja SEO Press

Pealkiri

Pealkirja eesmärk on anda lugejale arusaam postituse sisust. Seega peaks pealkiri andma võimalikult lühidalt ja konkreetselt postituse teema. Võimalusel sisaldab postituse pealkiri ka märgusõna. Kujuta ette Google otsingut, mille tulemusena peaks otsija valima just sinu postituse sadade teiste pealkirjade seast.

Otsisõna: Kartuli koorimine otsitulemused

Lühikokkuvõte - Metadescription ja Excerpt

Lisaks pealkirjale on soovitatav lisada igale postitusele ka lühikokkuvõte ehk excerpt. See annab postituse kohta täpsema suuna, millest juttu tuleb. Ka lühikokkuvõte sisaldab ideaaljuhul postituse märgusõna. Excerpt on mõeldud WordPressi veebi siseseks kuvamiseks. Metadescription on mõeldud otsimootoritele. Lühikokkuvõte on piisavalt lühike, et google otsitulemustes pealkirja alla ära mahtuda. SEO pluginad pakuvad ka eraldi otsimootori lühitutvustuse sisestamise kohta, kus on kõrval näha ka umbkaudne otsitulemustes kuvatav vaade.

See on käesoleva artikli excerpt ehk lühikokkuvõte:WordPress postituse excerpt

Siin all on SEOPress plugina metadescriptioni sisestamise koht ja Google otsingu umbkaudne vaade:Metadescription ja Google otsingu pealkiri

Vahepealkirjad (see on H3 vormingus vahepealkiri)

Postituses on soovitatav kasutada vahepealkirju H3 vormingus. Vahepealkiri on oluline otsimootoritele aru saamaks sisust ja sisu ülesehitusest kui ka postituse lugejale, sest postituse tekstiline sisu on liigendatult lihtsamini haaratav ja ülesehituselt selgem.
SEO pluginad soovitavad kasutada vähemalt ühes vahepealkirjas postituse märgusõna. Ma arvan, et see on soovituslik ning ei ole kohustuslik. Postituse loetavuse seisukohalt on tegelikult hea, kui mõni vahepealkiri sisaldab ka märgusõna. Kui postituses tekib alamjaotuste hierarhia, siis peateema vahepealkiri võiks olla H2 vormingus ning selle alateemad võiks olla H3 vormingus.
H1 vormingus pealkirja ei soovitata kasutada üle ühe korra ühes artiklis. Kuna tavaliselt on artikli automaatselt kuvatav pealkiri juba H1 vormingus, siis vahepealkirjades seda ei soovitata kasutada.

URL ehk postituse aadress. Inglise keeles Permalink

Postituse aadress on üks olulistest SEO tunnustest ja ideaaljuhul sisaldab postituse märgusõna.
Näiteks siinpuhul võiks postituse aadress olla pigem /personaalne-joogatund/ kuna domeen juba sisaldab nime: "joogatund"
Kindlasti tuleb enne postituse avalikustamist kontrollida, et aadress vastaks enam vähem pealkirjale. Vahest muutub postituse kirjutamise vältel ka pealkiri ja postituse aadress jääb algse pealkirja järgi. WordPressis on olemas võimalus ka postituse aadress õigeks muuta. Postituse aadressi arvestatakse otsitulemustes ning vale aadressi korral võib postitus mõjuda suvalise spämmina.

Permalink ehk postituse aadress

Sisutekst

Tänapäeva otsimootorite suurim probleem on tõlgitud ja laenatud tekstid. Seega mõjub otsitulemustes originaaltekst (omasõnaliselt kirjutatud tekst) alati paremini, kui mõnelt teiselt veebilehelt laenatud tekst. Tsitaadi või lause laenamise korral peab selle vastavalt vormistama tsitaadiks, mis hõlbustab lugemist ja otsimootorite robotitel arusaamist. Postituse tekst ei pea korrutama postituse märgusõna, kuid on hea see sobivusel siiski ära märkida.
SEO seisukohalt ei ole liiga lühikesed tekstid head, kuna nad ei kvalifitseeru tõsiste kirjutiste hulka. SEO pluginate kohaselt on miinimum sõnade arv 300. Samuti palutakse kasutada mõõdukalt sidesõnu, mis teinekord lisatakse ainult sõnade juurde saamiseks.

Pildid

Postituse sees kasutatavad pildid peavad kandma vähemalt Alternative Text pealkirja.

Samuti on soovitatav piltidele panna juba õiged failinimed. Näiteks DCS3827364.jpg asemele kaunis-mannekeen-vaateaknal-postituse-nimi-veebi-nimi.jpg. Pildi failinimi ja Alternative Text on soovitatav panna pildi päris sisu järgi, et mida pildil kujutatakse. Abstraktsete ja ilueesmärgil valitud piltidele, millel puudub postitusega sisuline seos, võiks panna postituse märgusõnast lähtuva pealkirja. Vahest sooritatakse otsimootorites ka piltotsinguid, sellel põhjusel on hea kaaluda lehel läbivalt kasutada võimalikult teemakohaseid originaalpilte. Loe ka minu blogi postitust ilusatest ja koledatest piltidest.

Lingid

SEO seisukohast on kasulik lisada postitusse linke. See on mõeldud viitamisena teistele adekvaatsetele materjalidele internetis. SEO plugina kohaselt jaotatakse lingid kaheks: välispidised ja siselingid. Soovitatav on mõlemate linkide olemasolu. See tähendab kogu veebilehe materjali käsitlemist ühtsena.
Näiteks kui meditatsiooni käsitlevas postituses räägitakse Buddhast, siis võiks samas veebis olla ka eraldi postitus Buddhast, kuhu viidata. Otsimootoritele meeldib süsteemsus ja selline viitamise viis näitab, et antud veebis on põhjalikud ja tõsiseltvõetavad materjalid.
Välispidiseid linke pole võimalik iga kord lisada, kuid siiski on võimalusel soovitatav leida ja lisada neid, kui viiteid usaldusväärsetele allikatele. 

Välispidised lingid soovitan panna avanema uues tabis või aknas.

Sotsiaalmeedia võimalused

SEO pluginad pakuvad võimalust lisada postitusele eraldi tunnuspilt, pealkiri ja lühitutvustus.
See osutub kasulikuks siis, kui soovid jagada postitust sostsiaalmeediasse ning seal on postitus vormistatud kenaks sotsiaalmeedia postituseks.
Facebookil on olemas spetsiaalne lahendus, mille abiga saab kontrollida postituse visuaali Facebooki postituses ning vajadusel värskendada Facebooki poolt kuvatavat postitust.
Facebooki tööriist asub SIIN
Sea tuleb sisestada jagatava postituse aadress ning klikata nuppu: "Debug"

Videoklippide kasutamine postituses

Postituses kasutatavad videoklipid on soovitatav laadida youtube.com keskkonda ning WordPress postitusse lisada video link. youtube.com keskkond kuulub Google'le ja seetõttu on kasulik youtube.com keskkonda laetavad videoklipid youtube siseselt märgusõnastada ning kirjeldada. Kuna youtube klipid tulevad otsitulemustes samamoodi välja, kui WordPress veebi postitused, siis on youtube videoklippide lisamine aadressi sisestamise teel väga kasulik.

Helifailide kasutamine postituses

Kõige mugavam on helifaile lisada SoundCloud lingina. Selleks tuleb luua SoundCloud konto ning sarnaselt Youtube'le lisada postitusse helifaili link. SoundCloud on teatud mahuni tasuta, üldiselt maksab umbes 100€/aasta. Ka SoundCloudi lisatavad helilfailid tuleb sealses keskkonnas õigesti pealkirjastada ning märgusõnastada. Helifaile saab lisada ka podcasti majutuse teenuse kaudu, kuid see nõuab vähemal või rohkemal määral tehnilist lahendust. Kõige soodsam on helifailide jagamiseks kasutada anchor.fm tasuta keskkonda, kus on võimalik jagada mängijaga helifaili lingi ja manustamiskoodi abiga.

anchor.fm keskkonnast jagatud helifail postituses

 

Fundvesti podcast · Anton Shafrostiniga kütuseärist ja investeerimisest

SoundCloud.com keskkonnast jagatud helifail postituses

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram