Kõigepealt klaarime väikese segaduse. Reklaamitekstide kirjutamise kursus ongi tegelikult loovkirjutamise kursus. Põhjus on selles, et reklaamitekste ei ole võimalik lihtsalt kirjutada, vaid nad peavad sobituma väga keerulisse taustasüsteemi. Kõike arvesse võttes, tuleb läheneda reklaamitekstide kirjutamisele loovalt. See ongi põhjus, miks ma ütlen kord reklaamitekstide kirjutamise kursus ja teinekord loovkirjutamise kursus. Annan seda ainet ka Tallinna Ülikoolis ja seal on aine nimeks loovkirjutamine.
Reklaamitekstide kirjutamise kursus on mõeldud kõikidele, kes tegelevad reklaamitekstide loomisega. Kursus tuletab meelde ja kordab üle põhitõed, mida silmas pidada. Samuti saab kõike käsitletud reklaamitekstide liike ka ise proovida kirjutada.
Vaatame üle, kellele võiks reklaamitekstide kirjutamise kursus vajalik olla?
Igapäevane töö reklaamitekstidega ja nende sobivusega mõnda kanalisse annab tegelikult päris hea kogemuse. Kui alguspunkt on ettevõtte bränd ja lõpppunktiks sihtgrupi huvi, siis reklaamitekstid peavad sobituma võimalikult selle sirgjoone lähedale või isegi peale. Kuna reklaamitekstide kirjutamine ei ole konkreetne oskus, vaid teadmiste ja kogemuste pagas, siis on nii hea vahest üle käia põhitõed. Muideks ka reklaamiagentuuridega suheldes on hea, kui saad kaasa rääkida samal tasemel, kui reklaamiagentuuride töötajad.
99,8% Eesti ettevõtetest on väikeettevõtted (allikas: https://evea.ee/evea-kolm-sammast/). Igal väikesel ettevõttel ei ole võimalik palgata reklaamiagentuuri või isegi selle ala spetsialisti. Paljud turundustegevused lahendatakse majasiseselt ja on enamasti ka tõhus ja loomulik asjade käik. Firmajuhid, kes tunnevad vajadust üle korrata reklaamitekstide kirjutamise põhitõed on teretulnud kursusele.
Järjest kasvav nõudlus sisu järele on üks põhjuseid, miks sisuloojate arv ettevõtetes kasvab. Igat sotsiaameediapostitust või reklaamlauset ei ole mõtet tellima minna reklaamiagentuurist. Samuti puudutab väga suur hulk ettevõtete poolt loodavat sisu konkreetseid kampaaniaid või pakkumisi. Selleks, et ettevõtte kommunikatsioon oleks alati kooskõlas ettevõtte brändi või tootebrändiga, peab iga reklaamitekst olema kirjutatud õiges võtmes.
Kursusele on oodatud ka kõik teised, kes soovivad oma loovkirjutamise oskusi lihvida. Vahel võib mõni väike lauseke avaldada suurt mõju ja siin pean silmas just positiivset mõju 🙂
Loovkirjutamise oskus on tänapäeval äritegemises üks tähtsamaid oskusi kõige muu kõrval. Näiteks kuulus lause: "Think different" on väga lühike ja koosneb kahest sõnast. Samas väljendab ta väga suurt väärtuste kogumit ja on teada väga suurele hulgale inimestle maailmas. Võiks arvata, et selle sõnapaari kirjutamine on käkitegu, kuid olles töötanud 20 aastat reklaamiagentuurides tean, et igat lauset tuleb pikalt lihvida.
Kui tunned, et soovid kirjutada reklaamitekste selliselt, et nad mõjuksid õigesti ja muudaksid sihtgrupi hoiakuid, tule kursusele.
Link Äripäeva Akadeemia reklaamitekstide kirjutamise kursusele on siin: