[zoomsounds_player songname="Artikli audioversioon" type="detect" source="https://api.podcache.net/episodes/37ac8a1a-0f46-4f80-b64b-ea90e9f3275c/stream.mp3" config="audioartikkel" autoplay="off" loop="off" open_in_ultibox="off" enable_likes="off" enable_views="off" enable_rates="off" play_in_footer_player="default" enable_download_button="off" download_custom_link_enable="off"]
Siin artiklis räägin, miks peaks õppima reklaamtekstide kirjutamist ja pakun välja omapoolse lahenduse.
Enam ei piisa lihtsalt kaunist modellist ja kombekalt vormistatud välimeediast. Maailm on täis klišeedest pungil reklaame, nad töötavad enamasti tiheda positsioneeringuga. Paiguta neid võimalikult rohkem, et kõigile sööbiks pilt mällu. Kui ma esimest välimeedia pinda ei näinud, siis näen ehk järgmist. Ülejärgmise silmamisel jõuab ka teksti lugeda. Sealt edasi ülejärgmise puhul tekib arusaam.
Tegelikult suudab ka üks välimeedia pind sõnumi kohale toimetada. Sama modell, sama disain, ainult erinev sõnum. Mõtle, kui palju raha saab sedasi kokku hoida, kui 100 pinna asemel paigutame linnaruumi 5 välimeedia plakatit. Selge rahaline kokkuhoid ja tuntav kasum sagenenud ostudelt.
Kui palju võiks tulu tuua veel see, kui meeldejääva sõnumiga välimeedia eksponeerimisele kulutada rohkem raha? Siin saame rääkida juba investeeringust, sest müügitulu ei ole kaudselt mõistetav, vaid otseselt tuntav.
Püüa alati saavutada silmatorkavat reklaami.
Praegu on aasta 2020 ja Eesti reklaamimaailm on jõudnud tehniliselt kõrgele tasemele. Kenad modellid, stiilsed kujundused ja osavalt planeeritud kampaaniad. Ainuke asi, mida ei saa saavutada lihtsalt tehniliste oskuste ja kogemuste baasil on mõttetöö. Kõik käib mallide baasil ja iga järgmine reklaam laenab midagi sadadelt eelmistelt reklaamidelt. Rahvas on harjunud nägema viisakaid kujundusi ja lugema harjumuspäraseid tekste. Kõige suurema revolutsiooni on reklaaminduses läbi teinud statistika ja tulemuste analüüs. Selles vallas jätkub areng endiselt ja häid tehnilisi lahendusi tekib juurde. Kohati on tunne, et kõige selle juures muutuvad reklaamisõnumid aina vähemtähtsamaks sest klišeede kasutamine on turvaline ja järele proovitud.
Kui soovid luua meeldejäävat reklaami, tööta välja eristuv sõnum.
Korrektselt vormistatud reklaampinnad edastavad igati nooblit ja moodsat reklaamikeelt. Muidugi edastavad nad ka alateadlikult vastuvõetavat sõnumit: midagi, mida vaataja endale isegi ei teadvusta. Ilma teadliku suhtumiseta loodud reklaam edastab enamasti sõnumi: me oleme samasugused, kui paljud teised.
Mis on hoiak? Seda ei panda kirja, ega kuulutata välja. Vahest ongi köögivestlused ainukesed, kus selgub tõde: nad on suurimad, neil on suurim valik, head hinnad, võimsad allahindlused jne. Reklaamides edastatud hoiak on sinu sihtgrupi peades olev kuvand. Inimeste mõttemaailma mõjutamiseks ei piisa lihtsalt viisakast välisilmest või parimast hinnast. Samamoodi ei saa ükski kirjanik kuulsaks ainult sellepärast et ta tundis kõiki grammatikareegleid.
Veendu, et sinu reklaamid sisaldaks ettevõtte hoiakut ja kommunikeerivad seda teadlikult.
Oled ehk isegi osalenud mõnel brändiuuringul, kus näidatakse mitut logo ja küsitakse, millist sa varem näinud oled? Ilmselt teadsid sa seda logo, mille tooteid oled tarbinud, või kellega on olnud varasem kontakt. Kõik brändid tahavad alati, et valitaks logode reast nende oma. Sümpaatia ühe või teise ettevõttega koosneb mitmest komponendist ja see ongi kuvand.
Enne reklaami avalikustamist veendu, et ärataksid oma sihtgrupi tähelepanu ja jääksid meelde. Parim hind on täna sinul ja homme temal, aga hoiak on sinule ainuomane.
Üks neist on reklaami üldmulje ja teine on sõnumi meeldejäävus. Üldjuhul jäävad meelde mitte klišeed, vaid eristuvad sõnumid. Sinu töö on teadlikult edastada ettevõtte kuvandit järgides strateegilisi eesmärke. Ma ei usu, et ühelgi ettevõttel oleks strateegilise eesmärgina mainitud ellujäämine või kellegagi sarnanemine. Kõik soovivad ikka tõusu ja kasv omakorda on sisse programmeeritud ka inimkonna genoomi. Kõik peab arenema, kasvama ja muutuma paremaks.
Selleks, et mõista meeldejääva reklaami tekkimist, peavad algtõed olema selged. Jalgratast ei ole mõtet leiutada, kui üldised reeglid on juba loodud. Aga teades jalgratta tegemise üldiseid reegleid ja kogemusi, saab pakkuda midagi sellist, mis laineid lööb. Kas reklaame võib teha igaüks? Teoreetiliselt küll. Kas kõik, kes reklaame teevad, toetuvad põhitõdedele? Õnneks mitte. See ongi sinu suur eelis, sest kasutades põhitõdesid, saad luua eristuvaid ja tõhusaid reklaame.
Sina reklaamitellijana ei pea ise reklaame tegema, vaid olema teadlik kõikidest põhitõdedest, mis reklaaminduses kehtivad. Reklaami tegijana on võrratult lihtsam teha reklaame sedasi, kui teiselpool lauda istub teadlik inimene. Reklaamiteadlik.
Ettevõtte kuvandi muutmiseks on vajalik reklaamioskus ja seda saab õppida. Minu veebikursus ongi loodud just sellel eesmärgi, et saaksid reklaamioskuse põhitõed selgemaks. Vahest sa tead seda kõike, aga nii hea on lihtsad põhitõed üle korrata.