VÕTA ÜHENDUST 
turundustunni podcast

Tund aega turundusjuttu

Soovin edasi anda erinevaid aspekte, mis turunduses ette tulevad. Minu jaoks on siin valdkonnas päris palju sellist, mida pole piisavalt käsitletud ja kus ma tunnen, et saan abiks olla.
Kuula siit:

Siin episoodis kohtun Taddy tegijate: Tanel Kobrusepa ja Olev Tehveriga kolmandat korda. Taddy suunaks on praeguseks hetkeks kujunenud välimeediapindade analüütika. Täpsem ja kiirem kui kunagi varem.

Taddy - teistmoodi meediafirma

Taddy suunaks on praeguseks hetkeks kujunenud välimeediapindade analüütika. Täpsem ja kiirem kui kunagi varem.

Siin episoodis räägin oma tegemistest - peamiselt podcastid ja veebilehed. See on ühtlasi ka selgituseks, et miks on Turundustunni episoodidele tulnud nii pikk vahe sisse.

Lingid:

Eetris on turundusuudised
https://uhhuu.ee/eetris-on-turundusuudised/

Tandem:
https://otsustamine.ee/

Turujutud:
https://turujutud.ee/

Uku lood:
https://uhhuu.ee/uku-lood/

Helipank
https://helipank.ee/

Freelanceri tegemised

Siin episoodis räägin oma tegemistest - peamiselt podcastid ja veebilehed.

Räägin kahest olulisest teemast: eriolukorra kommunikatsioonist ja ettevõtte unikaalse argumendi leidmisest. Eriolukorra all mõtlen siis praegust koroonaviiruse jama ja annan omapoolse nägemuse, et mida võiks ettevõte kommunikatsioonis teha.

Unikaalne argument on midagi, mis mul juba ammu meeles mõlgub. Seda teemat ajendas mind käsile võtma paljude ettevõtete tundmatuseni sarnased välisilmed.

Eriolukord ja unikaalne argument

Räägin kahest olulisest teemast: eriolukorra kommunikatsioonist ja ettevõtte unikaalse argumendi leidmisest.

Miks on podcastid viimasel ajal nii populaarseks saanud? Mis on selle nähtuse taga ja milliseks kujunevad podcastid tulevikus.

Podcastidest Vladislav Veližaniniga

Miks on podcastid viimasel ajal nii populaarseks saanud? Mis on selle nähtuse taga ja milliseks kujunevad podcastid tulevikus.

Episoodi külalised on ettevõja Evelin Org ja Goal Marketing strateeg Olesija Saue. Nende poolt välja antud raamatus leidsin lõigu, mis võrdleb kliendisuhet partneri otsinguga. See kujund kõnetas mind sedavõrd, et otsustasin lahata kliendisuhtlus vs bränding teemat just Evelini ja Olesijaga.

Kohting ehk kliendisuhe

Partneri otsimise kujund kõnetas mind sedavõrd, et otsustasin lahata kliendisuhtlus vs bränding teemat just Evelini ja Olesijaga.

Esimeses osas käsitlen brändi häält. See on bränditööriist, mis sagedasti unarusse jääb ja millele ei pöötata eriti tähelepanu. Ometigi on ta nii oluline vahend suhtluses sihtgrupiga. Teises osas kuulete intervjuud Rudolf-Gustav Hanniga, kes on trükiteenuse startupi asutaja ja juht.

Brändi hääl ja Pagerr

Esimeses osas käsitlen brändi häält. Teises osas kuulete intervjuud Rudolf-Gustav Hanniga, kes on trükiteenuse startupi asutaja ja juht.

Alguses jagan paar head nippi, mida silmas pidada raadioklippide kirjutamisel. Pärast räägime Signe Ventseliga persoonibrändi loomise hirmudest ja kõhklustest. Kuna ma ka ise hetkel tegelen enda persoonibrändiga, siis tundsin, et mingit taolist lähenemist on vaja käsitleda. Mul on tegelikult väga hea meel, et viimasel ajal on just persoonibrändist nii palju juttu - teema on väga oluline. Loodan, et saate siit episoodist endale tuge ja häid ideid.

Signe Brändmooni koduleht on siin: https://brandmoon.ee/

Persoonibränd ja raadioklipid

Alguses jagan paar head nippi, mida silmas pidada raadioklippide kirjutamisel. Pärast räägime Signe Ventseliga persoonibrändi loomise hirmudest ja kõhklustest.

See tuleb äge episood. Siin kuuled minu otsinguid ja kahte teemat. Jah, ma muutsin oma podcasti formaati. Natukene. Aga sellest ma siin rohkem ei räägi. Põhiteemad on loovkirjutamise märkused ja suurilma influencerid.

Kuna ma olen loovkirjutamise koolitusi nüüd juba 2 aastat pakkunud, siis mul on koguenud terve posu märkuseid, mis võiksid kõikidele reklaamtekstide kirjutajatele huvi pakkuda. Siin episoodis toon mõned neist välja.

Jeffree Star on vastuoluline ärimees, kes väljendab oma mõtteid ka Youtube kanali videoklippides. Just seal sai alguse omanäoline dokumentaalvideoklippide sari, mis maailmas laineid lõi. Toome koos Mairiga välja mõned seigad ja püüame sellele kõigele mingit kokkuvõtet teha.

Kuna episoodi formaat on natuke muutunud, siis olen väga tänulik, kui sa kommenteerid, et kas selline ülesehitus sulle meeldis või jäi midagi puudu.

Jeffree Star ja loovkirjutamine

Märkused reklaamtekstide kirjutamise kursustelt ja Jeffree Star - päriselt ka influencer.

Reklaamitekstide kirjutamine on osake ärikultuurist. See tähendab, et enne kui jõutakse reklaami lahenduse ja sõnumini, tuleb ära teha suur hulk eeltööd. Lihtne ja lühike sõnum välimeedia plakati peal tundubki seetõttu nii lihtne, et ta on ju nii lühikene. Kõik, kes on reklaame teinud, teavad, et lühikeste sõnumite kirjutamine ongi see kõige raskem.

5 punkti, millest loovkirjutamisel kinni pidada

Aga ma ei hurjuta niisama. Jagan siin episoodis ka 5 punkti, millest kinni pidada, et edukalt reklaame luua. Ma ei saa anda mingit täiuslikku reklaamiloomise reeglistikku, vaid näidispunkte, mis aitavad eeltööd põhjalikumalt teha.

Tule loovkirjutamise koolitusele

Siin on link Äripäeva Akadeemia koolitusele: "Kuidas kirjtada reklaamtekste?"

Kui soovid minu loovkirjutamise töötuba enda firmasse tellida, siis kirjuta mulle siin jaluses oleva kontaktivormi kaudu.
Kahepäevase töötoa teemapunktid on siin.

Loovkirjutamine

Jagan siin episoodis ka 5 punkti, millest kinni pidada, et edukalt reklaame luua.

 

Seekord räägin üksinda, ilma saatekülaliseta. Jututeemaks on mull ja tegu on pigem retoorilise aruteluga, kui et maailma sätestamisega. Tegemist on raudkindlate hoiakutega, mis vahest hoiavad tagasi nii ärilist edu, kui ka brändikuvandi jõulist arenemist. Võib olla jäi episoodist selgusetuks see, et mis puhul mullis olek väljendub. Toon siin välja mõned sellised juhtumid, mida ettevõtete puhul olen täheldanud.

  1. Meie ei tee sotsiaalmeediat / meie teeme ainult sotsiaalmeediat.
    Näiteks mõnedele tundub, et Instagram on kindlasti midagi sellist, mida neile eales vaja ei lähe või siis, et nad justnimelt teevad ja peaasjalikult Instagrami postitusi, aga kontol on vaevu 150 jälgijat. Instagram ei ole ei hea ega halb, aga lihtsalt üks turunduskanal, kuhu saab panustada suhteliselt väikesete kulutustega. Ärge saage valesti aru - ma ei küta Instat, vaid toon välja selle seletamatu hoiaku tema suhtes.
  2. Kodulehe esileht peab ära mahtuma ühele ekraanile. 
    Jumal tänatud - sellist hoiakut kohtan aina vähem, aga siiski - ta on olemas. Kogu maailm skrollib veebilehti ja mingit muret sellega kunagi ei ole, aga kui kellegile ettevõttes meeldib koduleht, mis mahub ühele lehele, siis nii see peab olema ja kõik!
  3. Mahutame reklaampinnale võmalikult palju informatsiooni.
    Selgitan - reklaampind ju maksab ja ta juba on tellitud, siis tuleb järelikult maksimaalselt ära kasutada. Selliseid plakateid ja reklaame kohtame igapäevaselt ning nad on mõnes mõttes isegi head - korraliku sõnumiga ja õigesti kujundatud reklaamid paistavad sedas paremini välja. Konkurentide omad näiteks.
  4. Mulle meeldib/ei meeldi mingi värv
    Igavikuline teema, et kui kellegile ettevõtte juhtkonnast mõni värv ei meeldi, siis kindlasti peab kogu ettevõtte graafiline pool sellega arvestama.
  5. Meil ei ole mõtet rääkida kõigiga, vaid ainult oma sihtgrupiga/meie sihtgrupp on kõik Eesti inimesed, nii mees kui naine vanuses 0-100.
    Vahet pole, millised on ettevõtte müügid hetkel ja kas sihtgrupiuuringuid üldse on tehtud. Ikkagi peab alati tegema täpselt ühetoonilist reklaami, rääkides oma kujuteldavad sihtgrupiga. Et ma nüüd segadust ei tekitaks, siis tegelikult peavadki reklaamid olema suunatud kellegile ja rääkima vastavas keeles, aga selle hoiakuga minnakse vahel nii ekstreemseks, et unustatakse ära Eesti rahvaarv. Justkui Eestis oleks miljonites mõnda väga spetsiifilist sihtgruppi. Reklaamisõnum peab olema sihtgrupipärane ja selge, kuid sihtgrupp on ainult sihtimiseks, mitte ainult teatud inimestega rääkimiseks. Teine raudkindel äärmus on absoluutselt kõikide inimeste eelistamine, see viib tasapaksu sõnumini (meie oleme parimad vms)
  6. Tahame panna oma kodulehe esilehele selle, kui vana meie firma on.
    Vahest on juba piinlik, et justkui see aastanumber annaks kellegile mingit söödavat või käegakatsutavat tulu. Tegelikult ei ütle sinu 25 aastat kellegile midagi. Loomulikult tuleb ta välja tuua, aga mitte kodulehe/välimeedia/tutvustava teksti kõige olulisemal kohal. Siia alla liigitaks ka kõik jube olulisena tunduvad argumendid, mida paljud ettevõtted ikka aeg-ajalt suurelt reklaamivad, kuigi pole ei sihtgruppi hoiakuid uuritud, ega ka toote põhiargumente välja toodud. See on omalaadne grupimantra, mis tekib ettevõtte sees ja millest keegi peale omade midagi aru ei saa.

Kindlasti on selliseid raidhoiakuid veel, hetkel lihtsalt ei tule pähe. Kui sul tuleb mõni selline mulli tundemärk meelde, mille vastu oled põrganud, kui vastu betoonseina - anna teada. Eredamad panen siiasamasse postitusse kirja.

Mull

Tegemist on raudkindlate hoiakutega, mis vahest hoiavad tagasi nii ärilist edu, kui ka brändikuvandi jõulist arenemist.
1 2 3

Turundus ja podcastid

Podcastid ja teenused. Kirjuta mulle ja selgitame välja, kuidas saab abiks olla.
VÕTA ÜHENDUST
envelopephone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram